اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم اطلس‌پود تبریز:

استقبال بخش خصوصی از فوتبال تبریز قابل تقدیر است

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال اطلس‌پود گفت: استقبال بخش خصوصی از فوتبال تبریز قابل تقدیر است.

استقبال بخش خصوصی از فوتبال تبریز قابل تقدیر است

حسین حسن‌دخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: استقبال و حمایت بخش خصوصی از فوتبال تبریز قابل تقدیر بوده و امیدوارم مجدداً روزی فرا برسد که 40 تیم در فوتبال تبریز فعال باشند.

کاپیتان سابق تیم تراکتورسازی که هفته گذشته به سمت سرمربیگری تیم اطلس‌پود انتخاب شده گفت: بازگشت تیم اطلس‌پود به دنیای ورزش می‌تواند در احیای فوتبال تبریز نقش اساسی ایفا کرده و حلقه اتصال بازیکنان از فوتبال محلات به باشگاه های بزرگ‌تر شود.

حسن‌دخت تصریح کرد: امروز چهار تیم از فوتبال تبریز در مسابقات کشوری حضور دارند اما تنها تیم ماشین‌سازی تقریباً ترکیب بومی دارد و پایه و اساس سه تیم دیگر مبتنی بر بازیکنان غیربومی بوده که می‌تواند در درازمدت آثار مخربی بر فوتبال تبریز به جای گذارد.

وی، به انگیزه بالا برای مربیگری اشاره کرد و افزود: محدود بودن تیم‌های فوتبال تبریز و حمایت مدیران از مربیان غیربومی سبب شده که بازیکنان تبریزی بعد از اتمام دوران بازیگری به تدریج فراموش شوند و با ادامه این روند طبیعی است که هیچ سرمربی از تبریز در فوتبال لیگ برتر حضور نداشته باشد اما احیای تیم‌های فوتبال تبریز می‌تواند ضمن تربیت بازیکنان خوب، به پرورش مربیان کارآمد و مجرب تبریزی منتهی شود.

هفته گذشته روح‌الله جهانگیری مدیر باشگاه اطلس‌پود حسین حسن‌دخت را به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد.

حسن‌دخت،یکی از کشف‌های واسیلی گوجای رومانیایی بود که در سال 69 به تیم تراکتورسازی پیوسته و در تیم رویایی تراکتورسازی در سال 71 که به مقام سوم ایران دست یافت در پست دفاع راست بازیکن ثابت این تیم بود.

حسن‌دخت در اواسط  دهه 70 به‌عنوان کاپیتان تیم تراکتورسازی انتخاب شده و فوتبال خود را با این باشگاه به اتمام رساند.

وی، زننده گل تراکتورسازی در فینال جام حذفی در سال 74 مقابل بهمن در بازی رفت بود که بازی با همین گل به سود تراکتورسازی به اتمام رسید اما با شکست دو بر صفر در بازی برگشت دست حسن‌دخت و سایر بازیکنان تراکتورسازی از قهرمانی جام حذفی ایران دور ماند.

حسین حسن‌دخت با تیم تراکتورسازی سابقه قهرمانی در جام میلز هندوستان را دارد.

انتهای پیام/ح20/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول