اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

برگزاری جشنواره قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برگزاری شانزدهمین جشنواره قرآنی ویژه کارکنان دانشگاه و هفدهمین جشنواره قرآنی ویژه دانشجویان خبر داد.

برگزاری جشنواره قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

مریم معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: جشنواره قرآنی دانشگاهیان علوم پزشکی یاسوج در دو بخش کتبی شامل تفسیر و ترجمه کتاب دقایقی با قرآن و شفاهی شامل قرائت، تحقیق، ترتیل و حفظ برپا شده که با استقبال خوب شرکت‌کنندگان مواجه شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه، بیان داشت: از دیگر موفقیت‌ها در بخش قرآنی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، کسب رتبه دوم مسابقات ملی قرآنی در رشته مفاهیم قرآن توسط خانم زهرا خیالی از دانشکده بهداشت این دانشگاه بوده است.

معصومی تصریح کرد: مدیریت فرهنگی دانشگاه در راستای سنجش میزان آشنایی دانشجویان این دانشگاه با قرآن و مفاهیم آن، ترم گذشته آزمون ارزیابی قرآنی دانشجویان را برگزار کرد.

وی افزود: از دیگر اقدامات مدیریت فرهنگی در نیمسال آغازین تحصیلی برپایی اردوی زیارتی مشهد مقدس ویژه دانشجویان دختر و پسر ورودی مهر 90 در دو نوبت از طریق قطار بود.

این مسئول دانشگاهی ادامه داد: پیش از این هم 450 نفر از پرسنل دانشگاه به همراه خانواده‌هایشان با یک تور هوایی به مشهد مقدس و 100 نفر دیگر به کربلای معلی اعزام شدند.

معصومی ادامه داد: از جمله موفقیت‌های به دست آمده با همکاری این مدیریت، کسب هفت رتبه برتر در سومین جشنواره فرهنگی به وسیله دانشجویان اعزام شده به این جشنواره در گرگان بوده که در کنار آن غرفه‌ای فرهنگی نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جشنواره برپا شد و مورد استقبال قرار گرفت.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در راستای تقویت روحیه فرهنگی دانشجویان در نیمسال گذشته، کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات آزادی‌های اجتماعی و جنگ نرم در این دانشگاه برگزار شد و در سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) از دکتر انوشه در سالن اجتماعات ایزدپناه یاسوج دعوت به عمل آمد که دانشجویان حضور پر رنگی در این مراسمات داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات این مدیریت در سه ماهه پائیز، برپایی نشست سیاسی با حضور صفار هرندی با هدف آشنایی دانشجویان با مسائل سیاسی روز کشور بوده است.

معصومی به جشنواره طنز دانشجویی در اواخر آبان ماه سال 90  اشاره کرد و گفت: این جشنواره در مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد که مورد توجه بخش زیادی از دانشجویان واقع شده است.

وی یادآور شد: در مراسم اختتامیه جشنواره قرآن نیز از قاری بین‌المللی آقای مقدمی و گروه بین‌المللی تواشیح میعاد دعوت به عمل آمده و از نفرات برتر تجلیل شد و هم‌اکنون نیز نفرات برتر این جشنواره در حال تقویت و آماده‌سازی برای شرکت در مرحله کشوری که اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، هستند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول