اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/6

راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی بندرعباس‌/‌حضور قاریانی برجسته از 6 کشور

خبرگزاری فارس: مشاور عالی استاندار هرمزگان از راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی در بندرعباس همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن خبر داد و گفت: در این مسابقات علاوه بر قاریان داخلی از شش کشور اسلامی نیز قاریانی برجسته حضور دارند.

راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی بندرعباس‌/‌حضور قاریانی برجسته از 6 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علامه‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ در این شهر آغاز می‌شود، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات بین‌المللی حداقل 30 درصد از قاریان استان نیز شرکت دارند که این امر برای استان خوشایند است.

وی با بیان اینکه، استان در مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات بین‌المللی قران کریم که از 25 تا 30 بهمن ماه جاری برگزار می‌شود از حضور چهره‌های شاخص ملی، بین‌المللی و کشوری نیز بهره‌مند می‌شود، افزود: همچنین قاریانی برجسته از کشورهای اسلامی مصر، کنیا، آفریقای جنوبی، عمان، عربستان و لبنان و حدود 300 قاری و استاد برجسته قران با هم در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه طی روزهای یاد شده استان میزبان حضور قاریان و استادان برجسته از کشورهای اسلامی و چهره‌های شاخص ملی و بین‌المللی است، گفت: بخش اعظمی از میزبانی این رویداد قرآنی به عهده اداره کل اوقاف هرمزگان است.

مشاور استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امور جنبی این رویداد فرهنگی مذهبی یادآور شد: همزمان با برگزاری این دوره از مسابقات، رونمایی از یکی از میادین شهر بندرعباس به عنوان پردیس قرآن نیز محقق می‌شود.

وی ادامه داد: طی اتفاقی مهم و در خور توجه عملیات راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی در بندرعباس نیز در این روزها محقق می‌شود که می‌تواند نقش عمده‌ای را توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشد.

علامه‌زاده در پایان با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات قرآنی در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود، اظهار داشت: محل برگزاری مسابقات ویژه خواهران در سالن شرکت گاز و برادران در سالن اجتماعات برق منطقه‌ای بندرعباس است.

مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور مسئولان کشوری و استانی و وزیر فرهنگ و ارشاد برگزاری می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول