اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن الکریم آذربایجان غربی خبر داد

شناسایی 610 خانه قرآن شهری در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن الکریم آذربایجان غربی گفت: 610 خانه قرآنی مردمی شهری به همت تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در استان شناسایی شده است.

شناسایی 610 خانه قرآن شهری در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بهروز علیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 120 موسسه قرآنی و مردمی در استان وجود دارد که به صورت رسمی و با مجوز دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان فعالیت می‌کنند و تعداد آنها تا پایان سال به 150 موسسه افزایش می‌یابد.

‌وی افزود: این موسسات در راستای آموزش طرح جامع نهضت قرآن‌آموزی دوره‌های مختلف آموزشی در رشته‌های روخوانی، روان خوانی، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به اهمیت اجرای طرح جامع نهضت قرآن‌آموزی گفت: این طرح به منظور ایجاد بستری مناسب برای  ارائه آموزه‌های قرآنی با توجه به ظرفیت و توانایی قرآن‌آموزان، ایجاد زمینه انس و الفت با این کتاب آسمانی و رغبت بیشتر برای یادگیری این آموزه‌ها اجرا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ایجاد موقعیت مطلوب یادگیری برای شکوفایی استعدادهای قرآن‌آموزان به ویژه کودکان متناسب با ارزش‌ها و آموزه‌های الهی از اهداف دیگر اجرای این طرح ملی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های قرآنی روستایی در روستاهای آذربایجان غربی تصریح کرد: در زمان حاضر 100 خانه قرآن روستایی در استان فعالیت می‌کنند و طرح ساماندهی آنها نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

علیزاده از شناسایی 610 خانه قرآن شهری خبر داد و اضافه کرد: این خانه‌های قرآنی شهری تا پایان سال از نظر ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها و محتوای آموزشی ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی در سال جدید بیان کرد: موسسه‌های قرآنی برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای بهتر و کیفی‌تر برنامه‌های قرآنی انجام داده و پیشنهادهایی در این راستا ارائه کرده‌اند که بررسی لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

علیزاده از برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی بین موسسه‌های قرآنی استان خبر داد و گفت: تاکنون 70 اثر در این زمینه به دارالقرآن ‌الکریم استان معرفی شده است.

مسئول دارالقرآن الکریم آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در جشنواره تکریم از خانواده‌های قرآنی از 13 موسسه برتر در زمینه وبلاگ‌نویسی قرآنی نیز تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول