اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

عدم نظارت دقیق بر بازار ضررهای غیرقابل جبران اجتماعی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: یکی از ضررهای غیرقابل جبران در عرصه اجتماعی نبودن نظارت دقیق اقتصادی بر فراز و نشیب‌های بازار است.

عدم نظارت دقیق بر بازار ضررهای غیرقابل جبران اجتماعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان تعزیرات حکومتی استان بوشهر، اظهار داشت: تاریخ تعزیرات حکومتی به صدر اسلام و سابقه‌ آن به حکومت علوی و مسئولیت آن علی(ع) برمی‌گردد.

ور ادامه داد: در عرصه تعادل اقتصاد عمومی شهری و اجتماعی نیازمند دستگاه تعزیرات حکومتی با قدرت بالای حاکمیت و اجرا هستیم.

امام جمعه بوشهر در ادامه با بیان اینکه استان بوشهر، خصوصا شهر بوشهر از شهرهای گران ایران هستند دلیل آن را فاصله از مرکز کشور، پرهزینه بودن سیستم‌های حمل و نقل و نگهداری، جو محیطی و جغرافیایی، علت روانی و نبود شرکت‌های تولیدی در استان دانست.

وی بیان کرد: یکی از کارهای مهم در عرصه اقتصاد، ایجاد تعادل، نظارت و مدیریت در عرصه خرید، فروش، تولید و عرضه است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر یکی از ضررهای غیرقابل جبران در عرصه اجتماعی را نبودن نظارت دقیق اقتصادی بر فراز و نشیب‌های بازار عنوان کرد.

صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود، بازار در عرصه خرید، فروش و هزینه‌کرد را نیازمند نظارت و مدیریت یک دستگاه حاکمیتی دانستند.

صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به تهدیدات و تحریم‌های اقتصادی، گرانی و خالی شدن سبد اقتصاد خانوار را از تهاجم اقتصادی دشمن دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: به هم خوردن فضای امنیت اقتصادی سبب به هم خوردن جامعه در دیگر عرصه‌ها نیز می‌شود که تعزیرات حکومتی می‌تواند نقش مؤثر در سالم‌سازی اقتصاد عمومی داشته باشد.

صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه سیستم مدیریت بازار در استان بوشهر دچار مشکل است، اضافه کرد: باید با نگاه علمی و همه جانبه، کار کارشناسی شده و تشکیل کارگروه برای شناسایی عوامل گرانی در بوشهر کار کنید.

وی در این راستا طراحی نقشه بزرگ راه برای رفع اشکال‌های مدیریت بازار، باز تولید پروژه‌های مدیریتی و کنترلی جهت رسیدن قیمت‌ها به نرخ واقعی خود را ضروری دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشت: برای پایین آوردن قیمت‌ها و ثبات بازار، نیازمند توسعه و مدرن سازی بازارها در بوشهر هستیم.

صفایی بوشهری در پایان بیانات خود خاطر نشان کرد: عدالت اجتماعی یعنی اینکه ما نباید فقیر داشته باشیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول