اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل استان اردبیل خبر داد

فعالیت 44 شرکت حمل و نقل در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل از فعال بودن 44 شرکت حمل و نقل و مسافری و فعالیت 14 مورد از آنها در داخل شهر اردبیل خبر داد.

فعالیت 44 شرکت حمل و نقل در اردبیل

عبدالحسین علی‌اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ضریب اشتغال اتوبوس‌های ما 60 درصد است و صاحبان خودروها برای جلوگیری از ضرر‌دهی تلاش می‌کنند خارج از ترمینال مسافر جمع‌آوری کنند که هر چند این کار غیر‌قانونی است اما باید تدبیری را به کار برد تا هزینه مازاد متوجه فعالان این عرصه نشود.

وی بیشترین شکایت‌ها از شرکت‌های حمل و نقل مسافر را تاخیر حرکت و سوار و پیاده کردن مسافران در مسیر برشمرد و گفت: اگر سفرهای ما برنامه‌ریزی شده توسعه پیدا کند کمتر دچار چنین مشکلاتی می‌شویم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل در مورد قیمت‌گذاری حمل و نقل بین شهری و تقسیم‌بندی اتوبوس‌ها به سه نوع بیان داشت: شرکت‌هایی که اقدام به دایر کردن سرویس‌های ویژه کرده‌اند به صورت توافقی و با یک نرخ تعیین شده فعالیت‌ می‌کنند که همه ساله نیز بر نرخ مرسوم آنها مبلغی افزوده می‌شود اما در مورد اتوبوس‌های معمولی با تعیین نرخ در شورای سیاست‌گذاری افزایش احتمالی قیمت اعمال می‌شود.

این مسئول در مورد پابرجا ماندن افزایش 20 درصدی نرخ‌ها در ایام نوروز و تقاضای سفر در این ایام یادآور شد: ما همه ساله جلوی این افزایش بی‌رویه را با نظارت‌های مستمر می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم به صورت غیر‌منطقی و در چارچوب نامشخص نرخ‌ها افزایش پیدا کند.

 

*‌نبود مراکز خدماتی به بی‌رغبتی رانندگان برای استفاده از محور اردبیل ـ سرچم منجر شده است

علی‌اکبری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد استقبال نکردن رانندگان از محور اردبیل ـ سرچم افزود: اصلی‌ترین علت این امر نبود مراکز خدماتی و رفاهی در مسیر اردبیل ـ سرچم است چرا که در مدت دو ماهه به رغم صدور مجوز و پیشرفت خوب احداث مجتمع‌های بین راهی در این مسیر هنوز شاهد بهره‌برداری از این مجموعه‌ها نیستیم و در کنار آن نگرانی تعمیر و تامین سوخت رانندگان را رنج می‌دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل تصریح کرد: دلیل دیگر بی‌رغبتی رانندگان برای تردد از محور اردبیل ـ سرچم نبود مراکز جمعیتی و مسافران بین راهی است که برخی شرکت‌ها ادعا می‌کنند این امر به اقتصادی نبودن شرکت‌ها و درآمد‌زایی آنها لطمه وارد کرده است.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: به یقین با توسعه و افزوده شدن مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی نظیر پمپ بنزین، تعمیرگاه و مکان‌های اقامتی استفاده از این مسیر در سال‌های آینده رونق بیشتری می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول