اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختتامیه جشنواره قرآنی در زنجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: اختتامیه نهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و سومین جشنواره قرآنی خانواده در رشته‌های ترتیل، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم در زنجان برگزار شد.

اختتامیه جشنواره قرآنی در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و سومین جشنواره قرآنی خانواده در رشته‌های ترتیل، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم از برگزاری جشنواره قرآنی برای دانش‌آموزان با شرکت 150 دانش‌آموز خبر داد و اظهار داشت: یک مسابقه نقاشی هم با موضوع قرآن در بین دانش‌آموزان برگزار شده است.

اسماعیل حسینی با بیان اینکه کار داوری مسابقه نقاشی دانش‌آموزان به پایان نرسیده است، افزود: جوایز برندگان این مسابقه در آموزشگاه‌های محل تحصیل دانش‌آموزان برگزیده توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: نهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و سومین جشنواره قرآنی خانواده در زنجان با تلاش دو موسسه قرآنی مبین و اسوه برگزار شده است.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی با اشاره به اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزاری نهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و سومین جشنواره قرآنی خانواده روز سوم بهمن ماه ابلاغ کرده است، گفت: موسسات قرآنی فرصت کمی برای برنامه‌ریزی برگزاری این جشنواره داشته‌اند.

وی تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های مسئولان و کارشناسان، برگزاری نهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و سومین جشنواره قرآنی خانواده موجب شناسایی استعداد‌های ویژه‌ای شده است.

حسینی با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی خانواده برای نخستین بار در زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: عنوان جشنواره از نام ملی آن گرفته شده است که برای سومین بار در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: 30 خانواده زنجانی و 150 دانش‌آموز در نخستین جشنواره قرآنی خانواده شرکت کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی روال شرکت در جشنواره خانواده را شرکت هر یک از اعضای خانواده در یکی از رشته‌های ترتیل، حفظ و تفسیر اعلام کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای شرکت اعضای یک خانواده یعنی پدر، مادر و فرزند بود, ولی در روند اجرای برنامه‌ تغییراتی به وجود آمد.

وی برگزاری جشنواره قرآنی را موجب رفع دغدغه خانواده‌های قرآنی برشمرد و اضافه کرد: یکی از راه‌های عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فراگیری آموزش و حفظ قرآن کریم در جامعه گسترش برگزاری این جشنواره‌ها، به ویژه رشته حفظ قرآن است.

حسینی تاکید کرد: نهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و سومین جشنواره قرآنی خانواده زنجان با اولویت رشته حفظ برگزار شد.

وی ادامه داد: نهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در سه مقطع اول، دوم و سوم ابتدایی، چهارم و پنج ابتدایی و دوره راهنمایی برای دختران و پسران برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی از شرکت دانش‌آموزان دوره‌های اول، دوم و سوم ابتدایی در حفظ 25 سوره آخر قرآن کریم خبر داد و افزود: دانش‌آموزان سال‌های چهارم و پنجم ابتدایی در حفظ 30 سوره آخر قرآن کریم شرکت کرده بودند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان مقطع راهنمایی در رشته حفظ و آنهم حفظ جزء سی قرآن در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان شرکت کرده بودند.

حسینی با اشاره به اینکه خانواده‌ها و دانش‌آموزان در جشنواره قرآنی زنجان در رشته مفاهیم و تفسیر هم شرکت کرده بودند، گفت: جزء سی‌ام تفسیر کتاب بهرام خانی برای این مسابقه انتخاب شده بود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول