اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

جشنواره‌های قرآنی در زنجان برگزار می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان گفت: همزمان با دهه فجر در استان زنجان جشنواره‌های قرآنی برگزار می‌شود.

جشنواره‌های قرآنی در زنجان برگزار می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل حسینی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت: جشنواره‌های قرآنی کودک، نوجوان و خانواده با مشارکت 100 آموزشگاه در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی ایام دهه فجر 10 محفل انس با قرآن در 10 مسجد استان زنجان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیشترین محافل همزمان با هفته وحدت و در روزهای نوزدهم، بیستم و بیست‌ویکم بهمن ماه برگزار می‌شود.

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان با بیان اینکه دو محفل قرآنی ویژه خواهران و برادران در شهر زنجان برگزار می‌شود، اضافه کرد: دو محفل نیز در شهرستان‌های ابهر و خدابنده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 35 خانه زیر نظر اتحادیه موسسات قرآنی در روستاها فعالیت دارند، ادامه داد: پنج محفل قرآنی به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در روستاها برگزار می‌شود.

حسینی با تاکید بر اینکه در محافل قرآنی از قاریان نوجوان استفاده می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های اجرایی در این محافل شامل حفظ، تلاوت، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآنی است.

وی به برگزاری نخستین همایش خاتمان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این همایش نخستین برنامه اتحادیه موسسات قرآنی در استقبال از دهه فجر بود.

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان با بیان اینکه 12 هزار دانش‌آموز در برنامه 100 ختم قرآن کریم شرکت کرده بودند، خاطر نشان کرد: این برنامه با شرکت 100 آموزشگاه و با هدف دعا برای تعجیل در فرج امام عصر (عج) و همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری (ع) در زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه از اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآن در استان زنجان 14 ماه می‌گذرد، اظهار داشت: با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در این طرح 400 هزار نفر از جمعیت بی‌سواد قرآنی را پوشش می‌دهند.

حسینی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی از جمله برنامه‌های اتحادیه در راستای اجرای این طرح محسوب می‌شود، ادامه داد: با فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای اجرای این طرح با حجم بزرگ، یک هزار مربی قرآنی در دوره‌های بازآموزی قرآن شرکت کردند.

وی با تاکید بر تعامل بسیار خوب آموزش و پرورش و همکاری این مرکز با اتحادیه موسسات قرآنی در راستای اجرای این طرح اضافه کرد: با امکان سنجی و سنجش سواد قرآنی در بخش دانش‌آموزی، 40 درصد از دانش‌آموزان استان زنجان نیازمند آموزش قرآنی هستند.

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان با اشاره به اینکه 100 هزار دانش‌آموز زیر پوشش طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال تحصیلی آموزش این تعداد دانش‌آموزان به پایان می‌رسد.

وی به امکان سنجی کارکنان دولتی نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع 13 هزار نفر از کارکنان دولتی بر اساس طرح امکان سنجی نیاز به آموزش قرآن داشتند.

حسینی با بیان اینکه تاکنون به هشت هزار کارمند گواهی‌نامه 28 ساعته قرآنی اعطا شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 500 کارمند مورد آموزش حضوری توسط مربیان ستاد طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان زنجان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه سیستم آموزش قرآن توسط اتحادیه موسسات قرآنی در 24 جلسه تعریف شده است، اظهار داشت: هر جلسه در یک تا یک‌ونیم ساعت توسط مربیان تدریس می‌شود.

مدیر اجرایی طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی استان زنجان همچنین خاطرنشان کرد: در بخش عمومی نیز استقبال بسیار خوبی از این طرح شد و حدود 25 درصد از آموزش دیده‌ها شامل افراد آزاد می‌شود.

وی افزود: تاکنون میزان اعتبار جذب شده توسط اتحادیه موسسات قرآنی به منظور اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی 390 میلیون تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول