اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه روحانیون و فضلای هرمزگان:

شیعه و سنی در هرمزگان همبستگی فراوانی دارند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه روحانیون و فضلا هرمزگان با بیان اینکه باید به سمت زندگی قرآنی پیش رفت و باید در این راستا به سمت تحلیل و تفسیر نیز حرکت کرد.

شیعه و سنی در هرمزگان همبستگی فراوانی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌‌الاسلام و‌المسلمین حسین جهانگیری عصر امروز در نشستی مرتبط با هماهنگی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات به ذکر فواید و اهداف برگزاری این گونه مسابقات پرداخت و اظهار داشت: نخستین فایده برگزاری این رویداد جلب توجهات عمومی به سمت و سوی قرآن و فرهنگ قرآنی است.

وی ادامه داد: فایده اصلی و بعدی رویدادهای قرآنی و به ویژه مسابقات قرآنی ایجاد رقابت قرآنی که همان رقابت در امر خیر است را می‌توان به عنوان مسئله‌ای مهم مدنظر داشت.

عضو جامعه روحانیون و فضلا هرمزگان و امام جمعه شهر بندرخمیر با برشمردن فواید و مزایای دیگر برگزاری رویدادهای قرآنی در جامعه گفت: برگزاری این رویدادهای سبب ایجاد موج و همبستگی هر چه بیشتر در بین پیروان مذاهب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ایجاد همبستگی و نزدیک شدن هر چه بیشتر شیعه و سنی در استان‌ها و مناطقی همانند هرمزگان که از تنوع مذهبی برخوردار است نیز از دیگر مزایای سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.

جهانگیری تاکید کرد: مطمئنا هر زمان که عوامل مذکور همانند همبستگی بین مسلمانان و رقابت قرآنی فراهم شود، حرکت در مسیر قرآنی و طبق فرموده این کتاب مقدس آغاز شده است.

به گفته این عضو جامعه روحانیون و فضلا هرمزگان برگزاری مسابقات قرآنی سبب ایجاد موج و جلب توجه جوامع می‌شود که باید از این موج بیشترین استفاده را برد.

وی با تاکید مجدد بر موضوع مذکور گفت: در همین راستا باید به نحو احسن علاوه بر مدیریت امور برگزاری برای بعد از این رویداد نیز نهایت برنامه‌ریزی را داشت.

به گفته امام جمعه شهر بندرخمیر مسئولان باید در سطح کلان به این امر توجه داشته باشند و نگذارند مسابقات و این رویداد تنها در حد تلاوت و امور پیرامونی باقی بماند.

جهانگیری ادامه داد: باید به سمت زندگی قرآنی، معارف و تحلیل‌های قرآنی و به کار بستن آنها در رده‌های مختلف جامعه پیش رفت.

این روحانی در  بخش پایانی سخنان خود بر گسترش معارف و فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید و گفت: باید در پروسه توسعه فرهنگ قرآنی به سمتی پیش رفت که تولیدات قرآنی و تحلیل‌ها و تفاسیر برای مخاطبان بخش‌های مختلف قابل فهم آسان و با آنها ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول