اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی:

شعر و ادب در خدمت اهداف والای بشری تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی گفت:شعر و ادب هرگاه در خدمت اهداف والای بشری قرار گرفته کارساز و تاثیرگذار بوده است.

شعر و ادب در خدمت اهداف والای بشری تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی، علی داننده در پنجمین همایش «شعر و نوای فجر آفرینان مهدوی» در شهرستان مرند اظهار داشت: شعر و ادب هرگاه در خدمت اهداف والای بشری قرار گرفته کارساز و تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به درونمایه معنوی و مذهبی اشعار بزرگان ادب فارسی گفت: اشعار شعرای قرن‌های گذشته و معاصر ایران اسلامی سرشار از مضامین عالی معنوی و دینی بوده و به نوعی این بزرگان مروج معارف الهی و فرهنگ ناب اسلامی بوده‌اند.

داننده با اشاره به دیدار اخیر جوانان کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این دیدار جوانان ملل اسلامی عشق و علاقه خود به ولایت، دین و ارزش‌های اسلامی و انقلاب را در قالب شعر به نحو شایسته بیان کردند.

وی تاکید کرد: شعر اگر با موضوعاتی همچون ولایت، ارزش‌های الهی، انسانی و ائمه اطهار (ع) مرتبط شود و پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد ماندگار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی، مقابله با تهدیدات نرم دشمنان داخلی و خارجی را مهم‌ترین رسالت هنرمندان،‌ شعرا و ادبا عنوان کرد.

محمدحسین شناور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز در این آیین با اشاره به تقارن هفته وحدت و ایام دهه فجر، هدف از برگزاری این همایش را ترویج و اشاعه فرهنگ مهدویت، نشر و گسترش شعر ارزش‌مدار و ایجاد زمینه مناسب برای خلق آثار ادبی و هنری فاخر در حوزه شعر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: بهره‌گیری از ابزار هنر نقش مهمی در تحکیم وحدت مسلمین و بیداری اسلامی ملت‌های منطقه دارد.

شناور تاکید کرد: شاعران و هنرمندانی که طبع خویش را در چشمه‌سار شعر مهدویت، ائمه اطهار (ع)، انقلاب اسلامی، ایثار، شهادت و بیداری اسلامی صیقل می‌دهند، نقش مهمی در بالندگی و اشاعه فرهنگ  متعالی اسلامی و ایرانی دارند.

این همایش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی، انجمن ادبی استاد شهریار و مؤسسه فرهنگی و هنری ناقوس مرند برگزار شد. 

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول