اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

شعرا باید زبان گویای بیداری اسلامی ملت‌های منطقه باشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: شعرا باید با بهره‌گیری از فصاحت و بلاغت و درک عمیق از جریانات روز، زبان گویای بیداری اسلامی ملت‌های منطقه باشند.

شعرا باید زبان گویای بیداری اسلامی ملت‌های منطقه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار با شعرای منطقه شمال‌غرب کشور با اشاره به نقش تاثیرگذار شعرا در جامعه اظهار داشت: هنر و در راس آن شعر که ترکیبی از خیال و معنی است در تاریخ بشریت نقش بسزایی داشته و گاه منجر به ایجاد تحول‌های شگرفی شده است.

وی افزود: اگر شعر با شعور همراه باشد و شاعر در سرایش شعر تنها به تخیلات بسنده نکند، بر ضمیر مخاطبان نفوذ کرده و سره را از ناسره مشخص خواهد کرد.

مجتهدشبستری تاکید کرد: مضامین والا و محتوای غنی اشعار شعرا می‌تواند با بصیرت‌افزایی موجبات تعالی و بالندگی فرهنگ اسلامی را فراهم آورد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: دامنه انقلاب اسلامی ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی رفته و بیداری اسلامی جهانی و عدالت‌طلبی و اسلام‌خواهی ملت‌های آزاده در جهان گواهی بر این مدعا است و در این میان شعرا رسالت سنگینی برای تبیین ابعاد مختلف این نهضت عظیم جهانی دارند.

وی، همچنین بر جایگاه شعرا از منظر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اشاره کرد و گفت: شعرایی همچون "فرزدق"، "حسان ابن ثابت" و "کمیت" همواره مورد تشویق ائمه معصومین (ع) بوده و با سرایش اشعار متقن و غنی در حمایت از امامت و ولایت نقش ارزنده‌ای در ترویج و تحکیم فرهنگ ناب اسلامی داشته‌اند.

امام جمعه تبریز خواستار حضور فعال و پرشور شعرا در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان شد.

در این دیدار که همزمان با برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر فجر برگزار شد، شعرایی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی ،اردبیل و زنجان به قرائت اشعار خود با موضوع بیداری اسلامی و دهه فجر پرداختند.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول