اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر خبر داد

حضور شعرای 17 کشور جهان در ششمین جشنواره شعر فجر

خبرگزاری فارس: دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از حضور 25 شاعر از 17 کشور جهان در ششمین جشنواره شعر فجر خبر داد.

حضور شعرای 17 کشور جهان در ششمین جشنواره شعر فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی رضا حمیدی گفت: 55 هزار شعر از یک هزار و 451 شاعر به دبیرخانه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ارسال شده است که پس از سه مرحله داوری 15 شاعر به‌عنوان شعرای برتر این جشنواره در اول اسفندماه امسال و همزمان با آیین اختتامیه جشنواره یاد شده در تهران معرفی می‌شوند.

وی به حضور فعال شعرای استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی پس از تهران اشاره کرد و گفت: ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر امسال نسبت به جشنواره سال قبل رشد 30 درصدی و نسبت به جشنواره دو سال پیش رشد 150 درصدی دارد.

وی افزود: آثار ارسالی در قالب‌های کلاسیک، نیمایی و آزاد، کودک و نوجوان و سرود و ترانه بوده است، ضمن اینکه امسال بخش پژوهش نیز به جشنواره افزوده شده است.

حمیدی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره شعر فجر در 9 استان کشور گفت: این برنامه با هدف تمرکز زدایی و با توجه به شاخص‌هایی همچون زبان، قومیت، فرهنگ و همجواری استان‌ها طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: در جشنواره امسال 750 فرصت شعر خوانی به شاعران داده شده و در بخش بین‌الملل 25 شاعر از 17 کشور جهان همچون ایتالیا، لهستان، دانمارک، هند، پاکستان و ... حضور دارند.

دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر همچنین از برگزاری دو همایش علمی همزمان با این جشنواره خبر داد و گفت: این دو همایش شامل «زین قند پارسی» که در آن به بررسی جایگاه شعر فارسی در جهان پرداخته می‌شود و  28 بهمن در استان فارس برگزار می‌شود و دیگری همایش «بیداری اسلامی و شعر» که 30 بهمن در تهران برگزار خواهد شد.

حمیدی افزود: امسال برای اولین بار نمایشگاه شعر نیز برپا خواهد شد که در آن از بهترین آثار شاعران برجسته و پیشکسوت کشور که با خط خودشان نگاشته شده و همزمان با آیین اختتامیه این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول