اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

84 درصد دانشجویان مشرف شده به حج متحول شدند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور اعلام کرد: 84 درصد دانشجویانی که در سال گذشته به حج مشرف شده بودند، از نظر اعتقادی متحول شدند.

84 درصد دانشجویان مشرف شده به حج متحول شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا فقیهی پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان اظهار داشت: عملکرد ستاد در اعزام دانشجویان هر سال مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار می‌گیرد.

براساس بررسی انجام شده در سال گذشته مشخص شد که حدود 84 درصد دانشجویانی که در این سال به حج مشرف شده بودند، از نظر اعتقادی متحول شدند.

وی گفت: اعزام دانشجویان به حج عمره کاری بسیار پر زحمت است، سالانه بیش از 800 هزار نفر از طریق سازمان حج و زیارت به حج عمره اعزام می‌شوند و این در حالی است که اعزام 30 هزار دانشجو به حج واقعاً کاری بسیار دشوارتر است و چه بسا دشواری اعزام این دانشجویان از اعزام همه عمره‌گزاران هم بیشتر باشد.

فقیهی تصریح کرد: اعزام دانشجویان به حج عمره تأثیری بی‌بدیل دارد و اثر معنوی ماندگاری بر زائران می‌گذارد، نظرسنجی‌ها نشان داده که بسیاری از دانشجویانی که به سفر معنوی حج عمره مشرف می‌شوند، در این سفر متحول می‌شوند و این تحول روحی به صورت ماندگار در آنها باقی می‌ماند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با بیان این که اکنون دیگر بحث عمره دانشجویی و اعزام دانشجویان به سرزمین وحی جای خود را در دانشگاه‌ها پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: سهمیه اعزام سالانه دانشجویان به حج عمره 30 هزار نفر است که در مقایسه با دیگر سهمیه‌ها، رقم قابل توجهی است.

فقیهی با بیان این که معمولاً پس از سفر حج عمره ممکن است شبهاتی برای برخی دانشجویان ایجاد شود، گفت: در چنین شرایطی باید به سئوالات و شبهات دانشجویان پاسخ داده شود و دانشجویان پس از بازگشت از سفر عمره نباید رها شوند و باید ارتباط آنها با ستاد حفظ شود.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول