اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی:

سایت سایبر پلیس در خراسان شمالی راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان شمالی از راه‌اندازی سایت سایبر پلیس در این استان خبر داد.

سایت سایبر پلیس در خراسان شمالی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس خراسان شمالی، الله‌وردی یلی اظهار داشت: با توسعه زیرساخت‌های فناوری و گسترش فضای سایبری و با توجه به تهدیدات موجود در عرصه اینترنت، تلفن‌های همراه و سیستم بانکداری نوین و دولت الکترونیک، پلیس فتا تشکیل و در تمامی مراکز استان‌ها ایجاد شد.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه پلیس فتا شناسایی، کنترل، رصد و پیشگیری از جرایم حوزه مجازی یا همان فضای سایبری بوده که در اصل حفظ حریم خصوصی افراد و صیانت از اموال و منافع افراد در فضای سایبری است.

یلی حفاظت و صیانت از هویت ملی، دینی و ممانعت از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه حاکم بر فضای مجازی در حوزه استحفاظی استان، مراقبت و پایش از این فضای مجازی برای برقراری امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، ایجاد توسعه و توانمندی در پیش دستی، کنترل و مقابله با جرایم رایانه‌ای و سایبری محض را از دیگر وظایف پلیس فتا برشمرد.

وی همچنین کشف و پیگیری تمام پرونده‌های قضایی در محیط فتا در تمام شهرستان‌های استان با تعامل مراجع قضایی و حتی‌الامکان انجام تمام امور در مرکز استان و در صورت ضرورت و تشخیص مرجع قضایی اعزام کارشناس به شهرستان محل وقوع جرم را نیز از وظایف این پلیس عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی با اشاره به راه‌اندازی سایت سایبر پلیس در خصوص دریافت اخبار و گزارشات در فضای مجازی پلیس فتا استان خراسان شمالی از عموم شهروندان تقاضا کرد تا در صورت کسب اخبار و اطلاعات و یا مشاهده هرگونه تخلفات یا جرایم اینترنتی از قبیل کلاه‌برداری، اخاذی، مزاحمت، سوءاستفاده اخلاقی و جعل عنوان پلیس و....مراتب را از طریق بخش "تماس با ما" در وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول