اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری

38 هزار دام علیه شاربن در ریگان واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5 هزار رأس گاو و 33 هزار رأس دام سبک علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.

38 هزار دام علیه شاربن در ریگان واکسینه شدند

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با بیان اینکه بیماری شاربن یا سیاه‌زخم یک بیماری قابل انتقال بین انسان و دام ‌است، اظهار داشت: این بیماری یک بیماری باکتریایی فوق حاد تعریف می‌شود و در مرحله اول علف‌خوران اهلی و وحشی را مبتلا می‌کند.

وی افزود: این بیماری سمی با مرگ ناگهانی همرا با خروج خون تیره از منافذ طبیعی بدن در دام همراه است.

جعفری تصریح کرد: انجام عملیات‌های واکسیناسیون در دام‌ها در کنترل و پیشگیری از این بیماری نقش بسیار مهمی دارد به همین منظور شبکه دامپزشکی ریگان از ابتدای سال جاری تاکنون با واکسیناسیون 5 هزار رأس گاو و 33 هزار رأس دام سبک و 291 رأس تک‌سمی اقدامات مؤثری در کنترل این بیماری برداشته است.

وی افزود: یکی دیگر از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری هاری است که یک بیماری ویروسی محسوب می‌شود و گزیدگی توسط حیوان هار از مهم‌ترین راه‌های انتقال این بیماری است.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان افزود: واکسیناسیون سگ از جمله اقدامات مؤثر در کنترل این بیماری است.

جعفری اذعان داشت: شبکه دامپزشکی ریگان از ابتدای سال جاری تاکنون 417 قلاده سگ را واکسیناسیون کرده است.

وی گفت: این شبکه برای مقابله با بیماری‌های دامی و مبارزه با انگل‌های خارجی از قبیل کنه، شپش جرب‌ها و انواع مختلف حشرات تاکنون اقدام به سمپاشی 12 هزار و 549 رأس دام سنگین 42 هزار و 835 رأس دام سبک و 11 هزار متر مربع جایگاه دامی کرده است.

شهرستان ریگان یکی از قطب‌های مهم دامپروری در استان کرمان است که بیش از 200 هزار رأس دام سبک و 15 هزار دام سنگین در آن نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول