اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 1.8 میلیارد ریال

1.3 میلیون دام در کرمان مایه‌کوبی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی سال 90 با مایه‌کوبی یک میلیون و 300 هزار رأس دام سبک و سنگین در کرمان به پایان رسید.

1.3 میلیون دام در کرمان مایه‌کوبی می‌شوند

الهام پور‌محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: یک میلیون و 300 هزار رأس دام طی فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی سال 90 در مدت دو ماه علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی عنوان کرد‌: در این مدت تعداد 98 هزار و 918 رأس گاو و گوساله و یک میلیون و 218 هزار و 466 رأس گوسفند و بز زیر پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفتند.

پورمحسنی با مهم خواندن بیماری تب برفکی ابراز داشت: بیماری تب برفکی به دلیل ایجاد خسارات جبران‌ناپذیر در صنعت دامپروری یکی از چالش‌های مهم جامعه جهانی در رسیدن به امنیت غذایی است.

وی تصریح کرد: از خسارات جبران‌ناپذیر این بیماری می‌توان به تلفات دام‌های کوچک، وقوع لنگش، کاهش اشتهای دام به سبب ایجاد تاول‌های دهانی و در نتیجه کاهش تولید و پایین آمدن راندمان اقتصادی در گله اشاره کرد.

پور‌محسنی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از ارکان استقلال هر جامعه می‌باشد، گفت: نقش دامپزشکی به این دلیل در تحقق امنیت غذایی مهم است که بر تمام مسیر تولید فرآورده‌‌های خام دامی شامل پرورش و تولید، کشتار و بسته‌بندی همچنین عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارد.

وی با بیان اینکه رسیدن به امنیت غذایی می‌تواند در مناسبت‌های جهانی تعیین کننده باشد، تصریح کرد: مطمئنا صرف هزینه برای رسیدن به این هدف مهم و استراتژیک خود نوعی سرمایه‌گذاری ملی و بین‌المللی است، زیرا مردم از موهبت گوشت سالم با قیمت مناسب برخوردار می‌شوند و مسئولان از رضایت عمومی و منافع بین‌المللی بهره می‌برند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: اعتبار هزینه شده در مورد واکسیناسیون فاز دوم تب برفکی سال 90 در استان کرمان حدود یک هزار و 800 میلیون ریال بوده که به صورت رایگان و از طریق خرید خدمات از مراکز بخش خصوصی در اختیار دامداران استان قرار گرفته است.

پور‌محسنی از آغاز فاز سوم این طرح در آینده نزدیک خبر داد و ابراز داشت‌: فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سنگین استان کرمان در دامداری‌های صنعتی از پایان بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول