اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

مشارکت گسترده مردم در انتخابات، پیش نیاز توسعه همه‌جانبه کشور

خبرگزاری فارس: شرکت در انتخابات به عنوان یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های مشارکت مردم در سرنوشت و آینده خود در نظام‌های مردم‌سالارانه مطرح است و مردم بزرگ کشورمان نیز این را درک کرده‌اند که با تحقق مشارکت گسترده زمینه توسعه همه‌جانبه در کشور فراهم می‌شود.

مشارکت گسترده مردم در انتخابات، پیش نیاز توسعه همه‌جانبه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج همه ما می‌دانیم که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ماه 57 درهای تازه‌ای به روی ملت بزرگوار ایران گشوده شد، درهایی که به سمت دنیای جدیدی از عزت، اقتدار و آبرو باز می‌شد و بدون تردید توسعه علمی کشور را می‌شود به عنوان یکی از دستاوردهای مهم و اساسی انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.

دانشگاه‌های ما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به مرکزی تبدیل شده بودند که فقط علوم خاصی را به جوانان ما آموزش می‌دادند، علوم محضی که هیچ‌گونه کارآفرینی در آن وجود نداشت و در واقع کاربرد آن تنها در سر کلاس‌های درس و جلسات امتحان دانشگاه معنی پیدا می‌کرد.

قبل از بهمن 57 تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا در مراکز دانشگاهی انگشت‌شمار بود و فقط تعدادی از خواص جامعه امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را داشتند.

در گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها کتاب‌هایی به عنوان مرجع و رفرنس برای مطالعه و تحقیق به دانشجویان معرفی می‌شد که تنها ترجمه‌ای از کتاب‌های غربی بود و اینگونه بود که حتی برای افرادی که امکان ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی را پیدا می‌کردند نیز امکان نوآوری و کارآفرینی وجود نداشت.

حرکت در مدار علم به رویایی دست‌نیافتنی برای محققین و پژوهشگران ما تبدیل شده بود و در مقابل هرگونه علم، فناوری و تکنولوژی پیشرفته به سهولت از کشورهای پیشرفته وارد می‌شد و انقلاب اسلامی زمانی به رهبری امام راحل به پیروزی رسید که کشور در عمق وابستگی به کشورهای غربی به سر می‌برد.

انقلاب دنیای تازه‌ای را به روی ما گشود و زمینه خودباوری، اعتماد به نفس و کارآفرینی را در جوانان ما ایجاد کرد، تا آنجا که امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که در زمینه تولیدات علمی، مقالات علمی- پژوهشی و ISI در سطح جهان حرفی برای گفتن داریم و حتی به کشور دوم منطقه در زمینه تولیدات علمی رسیده‌ایم.

امروز دانشمندان ما درهای تازه‌ای را به دریای بی‌کران علم باز کرده و زمینه وابستگی به کشورهای خارجی را تا حد معجزه‌آسایی کاهش داده‌اند.

استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، پرتاب ماهواره‌های امید و نوید به فضا و پیشرفت‌های گسترده در علوم جدید از قبیل نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی تنها نمونه‌های بسیار کوچکی از دستاوردهای علمی دانشمندان جوان کشور ما هستند که طی دهه‌های گذشته در سایه آرامش، امنیت و استقلال در کشور بدست آمده‌اند.

امروز ما با افتخار و سرافرازانه می‌توانیم در مقابل کشورهای پیشرفته جهان از دستاوردهای علمی خود سخن به میان بیاوریم و در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این در حالی است که هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم که این افتخارات تنها در سایه استقلال و عزتی بدست آمده که جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مترقی‌ترین نظام‌های مردم‌سالارانه جهان آن‌ را به ما ارزانی داشته است.

نظام مقدسی که وظیفه تک تک ماست تا با مشارکت گسترده خود پایه‌های استوار آن را مستحکم‌تر کرده و زمینه توسعه همه‌جانبه آن را فراهم آوریم.

بدون تردید شرکت در انتخابات می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های مشارکت مردم در سرنوشت و آینده خود در نظام‌های مردم‌سالارانه مطرح باشد.

مردم فهیم و نجیب ما طی 3 دهه گذشته همواره نشان داده‌اند که می‌خواهند در سرنوشت و آینده خود تاثیرگذار بوده و در همین راستا حضور گسترده آنها در 29 انتخابات گذشته موید این مطلب است.

بدون تردید 12 اسفند ماه امسال مردم یک‌بار دیگر با مشارکت گسترده و پرشور خود در پای صندوق‌های رای به جهانیان ثابت خواهند کرد که عزت، آبرو و اقتدار علمی کشور عزیزشان که در سایه مشارکت گسترده تک‌ تک آنها فراهم شده می‌تواند پایانی بر همه زورگویی‌ها، تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان قسم‌خورده آنها باشد.

 

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول