اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعالان فرهنگی گیلان:

حضور حداکثری مردم در انتخابات یک تکلیف است

خبرگزاری فارس: فعالان فرهنگی گیلان در همایش حضور حداکثری انتخابات رشت، ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح را مورد تاکید قرار داده و آن را یک تکلیف دانستند.

حضور حداکثری مردم در انتخابات یک تکلیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت این همایش با حضور بیش از یک‌هزار نفر از فعالان فرهنگی و سیاسی این شهرستان در مهدیه رشت برگزار شد.

*استفاده از روحانیون در کمیسیون فرهنگی مجلس ضروری است

یک فعال فرهنگی گیلان در این نشست با بیان اینکه خدمت به مردم عبادت است، اظهار داشت: باید نماینده‌ای وارد مجلس شود که مردم را ولی نعمت بداند.

حجت‌الاسلام نادر غلام‌حضرت حجت، افزود: باید روحانیون وارد مجلس شوند تا با توجه به جایگاه والای مجلس در قانون‌گذاری سهیم باشند.

وی استفاده از روحانیون با توجه به سوابق فرهنگی و مذهبی‌ آنها را در کمیسیون فرهنگی مجلس راهگشا دانست.

*گیلان 30 هزار فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد دارد

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات برنج نیز در این مراسم با بیان اینکه باید از طرح‌های کشاورزی گیلان حمایت کرد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم مصوبات سفرهای استانی در این حوزه تصویب شود.

غلامرضا خانکشی‌پور نظارت بر حسن انجام امورات را از وظایف نمایندگان مجلس دانست و افزود: باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی اذعان داشت: باید با کمک مدیریت جوانان بومی و تحصیلکرده گیلان را به طرف توسعه پایدار هدایت کرد.

*مردم در انتخاب فرد اصلح هوشیار باشند

استادیار پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز در این نشست با بیان اینکه باید در انتخاب فرد اصلح دقت شود، بیان داشت: به دنبال کسی باشیم که خیری برای جامعه داشته باشد.

مظفر نامدار با اشاره به ضرورت عاقل، عالم و با تجربه بودن کاندیدای انتخابی، گفت: فرد اصلح باید خیرخواه مردم و با تقوا باشد.

وی با بیان اینکه در انتخاب فرد اصلح باید هوشیار باشیم، تصریح کرد: هر قانونی که در مجلس تصویب می‌شود در زندگی انسان‌ها تاثیرگذار است.

*کاندیداها به دنبال تریبون باشند نه کرسی مجلس

استاد دانشگاه‌های گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه باید تلاش کنیم با انتخاب خوب جامعه را به مسیر خوشبختی ببریم، گفت: کاندیداها به جای کرسی مجلس به دنبال تریبون مجلس برای دفاع از قوانین تاثیرگذار باشند.

علی‌محمد جلوه با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، افزود: گیلان دارای نیروهای بومی، متخصص و توانمند برای توسعه استان است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب فرد اصلح موجب سعادت جامعه می‌شود و مردم باید به عنوان یک تکلیف شرعی در این حوزه گام بردارند، اظهار داشت: مجلس رأس نظام و نمایندگان مغز متفکر این رأس هستند.

*پول در انتخابات تعیین‌کننده نیست

یک فعال فرهنگی نیز در این همایش، اظهار داشت: پول و ثروت در انتخابات نباید تاثیری داشته باشد و حمایت از اندیشه‌ها ملاک است.

محمد نعیمی افزود: باید تلاش کنیم تا اقشار مختلف مردم به ایده‌ها و سالم بودن فرد کاندیدا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی تحصیلات، انرژی جوانی و اندیشه ولایی را از خصلت‌های کاندیدای اصلح عنوان کرد و اذعان داشت: جامعه به جوانانش برای راهیابی به مجلس اعتماد کند.

*حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح دو تکلیف مهم مردم است

یک کارشناس فرهنگی نیز در این نشست با بیان اینکه در 33 سال انقلاب اسلامی شاهد رشد و شکوفایی هستیم، گفت: در این مدت تنها یک وزیر کابینه گیلانی بوده است.

سید رضا موسوی روزان، با اشاره به فتنه 88 افزود: پس از فتنه 88 بیش از سه‌ هزار کلاس بصیرتی برای کارکنان دولت در دستگاه‌های خاص برگزار شد.

وی تصریح کرد: حضور حداکثری و انتخاب اصلح دو تکلیف مهم مردم در انتخابات 12 اسفند ماه 88 است .

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول