اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست پارس‌آباد:

شکارچیان مزاحم پرندگان مهاجر نشوند

خبرگزاری فارس: رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد خطاب به شکارچیان منطقه گفت: از آزار و اذیت و شکار پرندگان مهاجر در تالاب‌های شمال استان پرهیز کنند.

شکارچیان مزاحم پرندگان مهاجر نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد مجرد عصر امروز در جلسه بررسی آمار و ارقام سرشماری پرندگان مهاجر در پارس‌آباد اظهار داشت: ما با انجام سرشماری در یک ماه گذشته به یک جمع‌بندی و اعلام نتایج قطعی رسیده‌ایم که به زودی آمار آن از طریق رسانه‌ها و مجموعه‌ها اطلاع‌رسانی و به سمع افکار عمومی می‌رسد.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر بیش از 20 هزار قطعه پرنده نایاب زنگوله بال در تالاب‌های شهرستان پارس‌آباد در شمال استان فرود آمده و اقدام به زمستان گذرانی کردند.

مجرد خاطرنشان کرد: این پرندگان تا اواخر بهمن ماه در تالاب‌ها و دریاچه‌های شمال استان باقی می‌مانند و با معتدل شدن هوا از اوایل اسفند ماه این منطقه را به سمت مناطق دیگر تغییر می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد:‌ فصل مهاجرت و زمستان گذرانی این پرنده در پارس‌آباد همراه با زیبایی‌های خاصی است که اهالی در کنار رود ارس و کشتزارها می‌توانند به زیبایی‌های آن ناظر باشند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ‌این پرنده مورد حمایت بوده و هرگونه شکار آن ممنوع است و ما به جد با شکارچیان متخلف که احساس مسئولیتی را در حفظ و حراست از این پرندگان نداشته باشند، برخورد می‌کنیم.

مجرد ادامه داد: این پرنده از سیبری و مناطق شمالی روسیه به تالاب‌های گرمسیری پارس‌آباد مهاجرت کرده و در اوایل ماه آینده این منطقه را ترک و در مناطق خوش آب و هوای دیگر سکنی می‌گزینند.

به گزارش فارس، رئیس حفاظت محیط زیست پارس‌آباد در ادامه افزود: از ویژگی‌های این پرندگان مهاجرت‌های دسته جمعی آنها است چراکه زنگوله بال از پرندگان کمیاب و در معرض انقراض است که مورد حمایت جوامع انسانی و محیط زیست کشورهای مختلف است.

مجرد به ویژگی‌های منحصر به فرد این پرنده به ویژه در موقع احساس خطر تصریح کرد: زنگوله بال در این مواقع به جای پرواز کردن شروع به دویدن کرده و خود را از مهلکه نجات می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تالاب و مناطق گرمسیری پارس‌آباد ماه‌ها است که شاهد حضور پرندگان مهاجری است که برای زمستان گذرانی تالاب‌های این منطقه را مورد توجه قرار داده و از شرایط مناسب آن استفاده می‌کنند.

مجرد در ادامه اضافه کرد: پاسداری از محیط زیست و گونه‌های جانوری و گیاهی یک وظیفه همگانی است که ضرورت دارد به اصول و مبانی واقعی آن توجه کنیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول