اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش ماموران یگان حفاظت؛

شکارچیان غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش و همکاری ماموران یگان حفاظت دو مورد تخلف شکار غیرمجاز در این استان کشف شد.

شکارچیان غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند
سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با تشکیل یگان حفاظت این اداره کل در سال‌جاری در برخورد با متخلفان و کسانی که قصد تعدی به منابع زیست محیطی که انفال عمومی محسوب می‌شوند هیچگونه اغمازی نخواهند داشت.
 وی با اشاره به رشد بسیار چشمگیر فعالیت نیروهای اجرایی این اداره کل در مقایسه با سال گذشته، افزود: تقویت نیروی انسانی و تجهیزات یگان و استفاده از سیستم‌های نوین حفاظتی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
یوسف‌پور از کشف دو مورد تخلف شکار غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در دو اقدام مشابه در پی صدور حکم قضایی موفق به کشف دو لاشه شکار غیر مجاز در منزل متخلفان شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در یکی از این موارد متخلفان یاد شده که پس از شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد شناسایی شده بودند موفق شدند از تاریکی شب استفاده کرده و به مناطق مسکونی مجاور منطقه پناه ببرند.
وی خاطرنشان کرد: مامورین یگان این منطقه پس از شناسایی این افراد با همکاری فرماندهی یگان حفاظت این استان با اعلام موضوع به مراجع قضایی و انتظامی پس از ورود به منزل متخلف موفق به دستگیری سه متخلف و کشف و ضبط لاشه یک راس کل وحشی، دو قبضه اسلحه گلوله و ساچمه زنی و ادوات شکار شدند.
یوسف‌پور با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت در منطقه حفاظت شده قیصری موفق به کشف اجزاء یک راس کل وحشی در منزل متخلف شدند، گفت: متخلفان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
وی کشف گوشت حیات وحش از متخلفان مجهز به انواع ادوات شکار در منطقه حفاظت شده سبزکوه را از دیگر اقدامات مأموران یگان حفاظت شهرستان کیار برشمرد و گفت: مامورین یگان حفاظت شهرستان کیار درحین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سبزکوه متوجه حضور سه نفر متخلف شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: پس از تعقیب و گریز و دستگیری افراد یاد شده تعداد سه قبضه سلاح گلوله و ساچمه زنی، فشنگ و قطار فشنگ، دوربین چشمی روسی، چاقوی کمری، تبر و اره، چراغ قوه و سایر ادوات تخریب محیط زیست کشف و ضبط شد.
منطقه حفاظت شده سبزکوه با وسعت 54 هزار هکتار در شهرستان کیار، لردگان و بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری قراردارد، سرچشمه‌های رودخانه بزرگ کارون از این منطقه منشا گرفته یا عبور می‌کند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول