اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه لار؛

7 قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز کشف شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از ضبط هفت قبضه سلاح جنگی و کشف دو راس لاشه شکار در منطقه حفاظت شده لار خبر داد.

7 قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز کشف شد
رسول علی‏اشرفی‏پور در حاشیه نخستین دوره رقابت‌های تیراندازی محیط‌بانان استان تهران که با حضور رئیس هیئت تیراندازی شهرستان دماوند، رئیس تربیت بدنی این شهرستان و دیگر مسئولان در پادگان حیدر کرار شهرستان دماوند برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این تعداد سلاح شکاری از یک گروه شکار و در عملیاتی از سوی مسئولان محیط بانی منطقه حفاظت شده لار به دست آمد.
وی مناطق حفاظت شده استان تهران را منحصر به فرد خواند و افزود: در اطراف استان تهران مناطق حفاظت شده منحصر به فردی وجود دارد.
علی‏اشرفی‏پور تصریح کرد: از این رو، مناطق حفاظت شده این استان در مراحل مختلف از سوی شکارچیان غیرمجاز مورد هجمه قرار می‌گیرد که البته با تقابل مناسب ماموران زحمتکش این نهاد نیز مواجه می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن نام بردن زیستگاه‌های حفاظت شده این استان عنوان کرد: از جمله زیستگاه‌های حفاظت شده استان تهران می‌توان به منطقه کوه سفید دماوند، خجیر، ارجمند فیروزکوه، کاوه ده، لار، جاجرود، سرخه حصار، ورجین و البرز مرکزی جنوبی اشاره کرد که همگی آن‌ها تا حد بسیاری حائز اهمیت هستند.
وی با تاکید بر لزوم افزایش سطح آموزش یگان‌های محیط بانی در استان تهران اظهار داشت: وجود چنین زیستگاه‌های پراهمیتی بر لزوم ایجاد زمینه‌های مناسب برای بالا بردن سطح آموزش محیط‌بانان تاکیدی دوچندان دارد.
علی ‏اشرفی‏پور تصریح کرد: بر این اساس، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اهتمام ویژه‌ای بر امر آموزش و حفظ آمادگی جسمانی محیط بنان فعال در مناطق مختلف این استان خواهد داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با قدردانی از زحمات محیط بانان این استان خاطرنشان کرد: محیط‌بانان استان تهران در طول شبانه‏روز برای حفظ حیات‏وحش از گزند سودجویان تلاشی بی‏وقفه داشته‌اند و تقدیر از این قشر خدوم امری واجب قلمداد می‏شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول