اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌های مازندران:

مازندرانی‌ها تاکنون 1800 میلیارد تومان یارانه گرفتند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌های مازندران با اشاره به اینکه در مرحله دوازدهم پرداخت وجوه نقدی یارانه، 139 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت کردیم، گفت: تاکنون در 12 مرحله واریز وجوه نقدی یارانه، بیش از یک هزار و 845 میلیارد تومان در مازندران پرداخت شده است.

مازندرانی‌ها تاکنون 1800 میلیارد تومان یارانه گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود شعبان‌زاده بعدازظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: درآمد مصوب استان 333 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این درآمد که مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی است از حیطه استانی خارج و ملی شده و مقدار آن هم بسیار جزیی است، تصریح کرد:‌ از مصوب 333 میلیارد درآمد استان، 280 میلیارد تومان درآمد مالیاتی و 53 میلیارد تومان هم درآمد سایر دستگاه‌های دولتی است.

شعبان‌زاده ادامه داد: در پایان 10 ماه میزان وصولی 310 میلیارد تومان بوده که 260 میلیون تومان درآمد مالیاتی است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران بیان داشت:‌ در 10 ماه اخیر نسبت به درآمد مصوب 32 میلیارد و 600 میلیون تومان درآمد مازاد داریم و رشد وصولی نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.7 درصد است.

شعبان‌زاده گفت: ‌درصد تحقق مصوب 93.1 درصد است که در مدت 10 ماهه 11.8 درصد رشد داشتیم که این رقم همان مازاد درآمد است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم درآمد مربوط به اداره کل مالیاتی است، یادآور شد: انتظار می رود تا پایان سال جاری معادل میزان درآمد مازاد سال گذشته که 55 میلیارد تومان بود، درآمد مازاد داشته باشیم.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌های مازندران خاطرنشان کرد: 80 درصد از اعتبارات درآمد بر اساس قانون تملک دارایی سرمایه‌ای و 20 درصد هم مشمول اعتبارات هزینه‌ای استان می‌شود و دو سال است که به نحو مطلوب از این درآمد استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون از درآمد 13 میلیاردی شش ماه نخست فقط 2 میلیارد و 100 میلیون تومان اختصاص یافته و این در حالی است که باید 50 درصد اختصاص می‌یافت.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران ابراز داشت: ‌9 شرکت خصوصی استان در 10 ماهه امسال 30 میلیارد تومان درآمد داشتند و درآمد دانشگاه‌ها هم 156 میلیارد و 930 میلیون تومان بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه درآمد شرکت‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته، یادآور شد:‌ این موضوع به دلیل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده چراکه بر اساس قانون بودجه، درآمدها به حساب متمرکزی در خزانه‌داری کل می‌رود و دوباره قسمتی به شرکت‌های دولتی برمی‌گردد.

شعبان‌زاده با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات هزینه‌ای 195 میلیارد تومان بود، گفت: 80 میلیارد تومان از این رقم معادل حقوق و مزایای کارمندان دولتی است که در 10 ماهه جاری 75 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه از مبلغ 195 میلیارد تومان، 115 میلیارد تومان مربوط به مصوب سایر هزینه‌ها است، ادامه داد: در 10 ماهه امسال پرداخت اعتبارات هزینه‌ای بیش از 92 میلیارد تومان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه اعتبارات سه ماهه چهارم سال برای حقوق و مزایا معادل 98 درصد و برای سایر هزینه‌ها 87 درصد است، بیان داشت: اگر 100 درصد هم محقق شود باز هم کسری بودجه داریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای مصوب استانی با دو درصد سهم نفت معادل 190 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران یادآور شد: سهم استانی اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای 75 درصد و سهم نفت هم 100 درصد تخصیص یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه 73 درصد از اعتبارات ملی استانی شده، تخصیص یافته است، تصریح کرد: تاکنون از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای 105 میلیارد تومان و از محل سهم نفت هم 63 درصد پرداخت کردیم.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مازندران اظهار داشت:‌ از منابع ملی استانی شده 15 میلیارد و 400 میلیون تومان معادل 62 درصد و از منابع حوادث هم 62 درصد پرداختی داشتیم.

وی درباره قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: 984 هزار نفر خانوار ثبت شده در مازندران برای دریافت وجوه نقدی یارانه داریم.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌های مازندران با اشاره به اینکه در مرحله دوازدهم پرداخت وجوه نقدی یارانه، 139 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت کردیم، بیان داشت: تاکنون در 12 مرحله واریز وجوه نقدی یارانه در مجموع یک هزار و 845 میلیارد تومان در مازندران پرداخت شده است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول