اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 2 روز

39 اثر موسیقی در مشگین‌شهر رقابت می‌کنند

خبرگزاری فارس: 39 اثر موسیقی به صورت گروهی و تک‌نوازی از شهرهای مختلف استان اردبیل از 26 تا 28 بهمن ماه در دو بخش جنبی و مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.

39 اثر موسیقی در مشگین‌شهر رقابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی شهرستان مشگین‌شهر پیش از ظهر امروز در جلسه بازبینی نخستین جشنواره موسیقی مقام آذری و اصیل ایرانی در مشگین‌شهر اظهار داشت: این جشنواره با هدف تقویت و گسترش فرهنگ غنی موسیقی مقام آذری و اصیل ایرانی اسلامی و ایجاد انگیزه و گرایش جوانان به هنر موسیقی بومی و اصیل ایرانی - اسلامی و اهداف متعالی دیگر در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود.

محمد جعفری خاطرنشان کرد: در این جشنواره چهار گروه در بخش موسیقی اصیل ایرانی، چهار گروه در بخش جنبی و مسابقه، چهار اثر تک‌نوازی سنتور، شش اثر تک نوازی تار ایرانی و هفت اثر تک‌نوازی نی رقابت می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: همچنین دربخش موسیقی مقام آذری شش گروه موسیقی و هشت اثر تک‌نوازی تار در بخش مسابقه رقابت خواهند کرد و دو اثر تک‌نوازی پیانو و ساز قوپوز در بخش جنبی به روی صحنه خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استان اردبیل استانی دارای استعداد و ظرفیت ویژه موسیقی در کشور است که موسیقی مقامی و اصیل در این استان جایگاهی ویژه دارد.

در سال‌های گذشته نیز استان اردبیل در بخش‌های مختلف موسیقی و برگزاری جشنواره‌های مختلف دراین بخش وارد عمل شده و فستیوال‌های باشکوهی را در این استان شاهد بودیم.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول