اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمشید جم در جمع خبرنگاران:

موسیقی ایرانی خسته‌کننده نیست

خبرگزاری فارس: جمشید جم گفت: موسیقی ایرانی خسته‌کننده نیست و برخی افراد فعال در موسیقی ملی سواد موسیقایی درستی ندارند اما این موسیقی را به درستی درک کرده و اجرا می‌کنند.

موسیقی ایرانی خسته‌کننده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جمشید جم امروز در حاشیه جشنواره خنیاگران انقلاب استان لرستان در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: موسیقی ایرانی از اهمیت خاصی برخوردار است و این موسیقی می‌تواند به دنیا عرضه شود.

وی اظهار داشت: استان لرستان سرشار از موسیقی محلی غنی است و چنانچه این نوع موسیقی حمایت شود آثار موجود در لرستان و دیگر استان‌ها به تنهایی برای دوران مختلف در این زمینه کافی است.

خواننده سرود یار دبستانی من گفت: جشنواره‌های موسیقی محلی به ویژه جشنواره خنیاگران انقلاب اسلامی، گلستانی از نغمه‌ها و آهنگ‌های بسیار زیبای ایران است که این نشان از استعداد و توانمندی این کشور است.

جم با بیان اینکه جشنواره خنیاگران انقلاب اسلامی یک برنامه مهم حرفه‌ای است و آثار راه یافته در این جشنواره نیز همراه با نوع‌آوری اجرا شد، اظهار داشت: سراسر ایران سرشار از نغمه‌های زیبای بومی و محلی است که این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی و اجرای این نغمه‌های پرمعنی است.

خواننده سرود یار دبستانی من گفت: آرشیو و آموزش در زمینه سرودهای انقلابی و همچنین سرودهای نواحی و مناطق ایران از شرایط و جایگاه مطلوبی برخوردار نیست که این مهم در کشور نیازمند تقویت است.

جم یادآور شد: اسطوره‌های دینی، تاریخی و ملی بسیاری در ایران وجود دارند که می‌توان برای معرفی آنها از موسیقی بومی و محلی مناطق استفاده کرد.

خواننده سرود به یادماندنی یار دبستانی گفت: اهالی موسیقی که برای نوع‌آوری به مردم خدمت می‌کنند باید تلاش کنند آثار و ملودی‌های محلی را با اجراهای الکترونیک و ساز اکوستیک تلفیق کنند.

دومین جشنواره سراسری موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی در خرم‌آباد به مدت سه روز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول