اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 13 گروه موسیقی

هفتمین جشنواره موسیقی غرب کشور در سنندج آغاز شد

خبرگزاری فارس: هفتمین جشنواره موسیقی غرب کشور با شرکت 13 گروه موسیقی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج آغاز به کار کرد.

هفتمین جشنواره موسیقی غرب کشور در سنندج آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: در این جشنواره گروه‌هایی از استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان به مدت دو روز اجرای برنامه دارند.

قباد میمنت‌آبادی با اشاره به همت بر احیای دوباره این جشنواره پس از سال‌ها، یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌ها و غنای منطقه هنر موسیقی در این زمینه همواره شاهد استقبال خوب مردم و هنرمندان استان از این هنر هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: در مجموع 19 اثر موسیقی از پنج استان غرب کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که 13 اثر از این تعداد به بخش مسابقه راه یافتند.

دبیر هفتمین جشنواره موسیقی غرب کشور خاطر نشان کرد: جلیل عندلیبی و راشد باباشهابی داوری این جشنواره را بر عهده دارند.

میمنت‌آبادی هدف از برگزاری این جشنواره را با توجه به ظرفیت‌های بالای کردستان در هنر زیبای موسیقی، تجدید میثاق هنرمندان موسیقی با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و بیعت با مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وی به گروه‌های موسیقی شرکت کننده در این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: در این جشنواره گروه فجر از الشتر لرستان، هاژه موکریان از مهاباد، نوایی از خرم آباد، آبیدر از سنندج، ستیاوک از ارومیه، روچیار از کرمانشاه، مراد گورانی از سنندج، همنوا از بانه، تیام از کرمانشاه، سارال از دیواندره، آلا برز از صحنه استان کرمانشاه، سنقر از کرمانشاه و گروه سنه از سنندج شرکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: این جشنواره به صورت گروه‌نوازی در دو شاخه محلی و سنتی کردی برگزار می‌شود که در بخش محلی کردی آثار متناسب با ویژگی‌ها و سنت موسیقایی منطقه به ویژه سازهای محلی هستند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول