اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل خبر داد

تشکیل شورای عالی ورزش در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بر لزوم تشکیل شورای عالی ورزش در اردبیل در راستای تقویت زیرساخت‌های ورزشی این استان تاکید کرد.

تشکیل شورای عالی ورزش در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی ساماندهی فوتبال شهرداری اردبیل اظهار داشت: زیرساخت‌های استان هنوز برای حضور تیمی از اردبیل در لیگ برتر کشور آماده نیست که در این راستا ضروری به نظر می‌رسد مسئولان تلاش جدی بکنند.

وی داشتن فرودگاهی مناسب با پروازهای منظم، ورزشگاهی مجهز به امکانات مورد تأیید فیفا و زمین چمن مناسب برای برگزاری مسابقه و تمرینات، آمادگی نیروی انتظامی برای اتخاذ تدابیر ویژه این مسابقات، امکان پخش و کارگردانی مناسب تلویزیونی و از همه مهم‌تر اسپانسرهای مالی قوی و مدیران قدرتمند در امر باشگاه‌داری را از جمله مواردی برشمرد که برای پشتیبانی از یک تیم لیگ برتری در اردبیل مورد نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه فوتبالیست‌های استان شایستگی صعود به قله‌های بسیار بالاتر را دارند، خاطرنشان کرد: برای این امر نیازمند داشتن استراتژی مناسب و هماهنگی، همراهی و حمایت تمامی فوتبال دوستان، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی هستیم.

پازاج با تأکید بر لزوم تشکیل هر چه سریع‌تر شورای عالی ورزش در استان به ریاست استاندار اردبیل یادآور شد: با تشکیل این شورا می‌توان به بسیج هر چه بهتر امکانات استان در جهت اعتلای ورزش منطقه امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل نیز عدم وجود اسپانسر قوی و حمایت نکردن صنایع پایه و مادر را مهم‌ترین مشکل پیشرفت فوتبال این استان دانست.

صمد نوتاش اظهار داشت: با این روند برنامه‌های توسعه‌ای فوتبال در این استان با مشکل جدی روبرو شده است.

وی تصریح کرد: با نگاهی به استان‌های دیگر از جمله اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و ... که در فوتبال کشور حرف برای گفتن دارند، می‌توان به حضور پررنگ صنایع و حمایت‌های بخش خصوص پی برد، به طوریکه در این استان‌ها دیگر نیازی به کمک‌های دولتی در فوتبال نیست.

رئیس هیئت فوتبال استان با اشاره به توسعه اقتصادی جامعه با وجود صنایع مادر تخصصی بیان داشت: ورود بخش صنعت به ورزش، فوتبال استان را در جهت رسیدن به جایگاه واقعی در کشور و دستیابی تیم‌های فوتبال استان به لیگ‌های رده بالای تضمین می‌کند.

نوتاش یکی دیگر از مشکلات فوتبال استان را مشارکت ناکافی یا عدم مشارکت دستگاه‌های دولتی برای حمایت از فوتبال عنوان کرد و یادآور شد: در صورت حمایت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از فوتبال حتی اگر نتوانیم به لیگ برتر صعود کنیم، بی‌شک می‌توان از وضعیت موجود رهایی یافت به همین دلیل حمایت و سرمایه‌گذاری بخش دولتی از این ورزش پرطرفدار ضروری به نظر می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه عدم وجود حامی دولتی و بخش خصوصی برای فوتبال استان نباید موجب دلسردی شود، ادامه داد: باید با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و به اندازه توان این ارگان‌ها انتظار کمک و حمایت از فوتبال را داشت و با جذب بنگاه‌ های اقتصادی مختلف برنامه‌ریزی لازم را برای ارتقا فوتبال استان به کار گرفت.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل همچنین با اشاره به برخی اظهارات در خصوص عقب‌ماندگی ورزش فوتبال در اردبیل ابراز داشت: در صورتی که معدود باشگاه‌هایی مثل شهرداری اردبیل هم به علت عدم حمایت مسئولان ارشد استانی تعطیل شوند آنوقت افرادی که دم از تقویت فوتبال پایه می‌زنند باید به این سوال پاسخ دهند که اگر نونهالان و نوجوانان تقویت شوند بعد از این سن در کدام باشگاه استانی توپ خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نوتاش در پایان سخنان خود همچنین با بیان اینکه مشکلات فوتبال تنها با کمک شهرداری اردبیل و مسئولیت هیئت فوتبال حل نمی شود اظهار داشت: همه صاحب‌نظران و کسانی که دغدغه فوتبال و حل مشکلات آن را دارند باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول