اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/شکوه یک حماسه/

حضور گسترده جامعه ورزش گیلان در راهپیمایی 22 بهمن

خبرگزاری فارس: جامعه ورزش گیلان همگام با دیگر اقشار جامعه و تثبیت بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت گسترده‌ و پرشور در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند.

حضور گسترده جامعه ورزش گیلان در راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت ورزشکاران، کارکنان تربیت‌بدنی، هیئت‌های ورزشی و قهرمانان ورزشی گیلان از صبح امروز با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزودند.

 

*جوانان در تثبیت نظام مقدس اسلامی در سال‌های مبارزه با طاغوت ایثار کردند

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در حاشیه این راهپیمایی حضور جوانان را در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی پررنگ خواند و اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی در سال‌های مبارزه با طاغوتیان زمان و در پیروزی انقلاب اسلامی شایسته‌ترین خدمات را در راستای استقرار و تثبیت حاکمیت نظام مقدس اسلامی ارائه کرده‌اند.

محمد بابایی افزود: به پاس ارج گذاشتن به این شکوه و ایثار و از خودگذشتگی جوانان برومند انقلاب، ایجاب می‌کند تا وزارت ورزش و جوانان در ابعاد مختلف از توانمندی‌های بالقوه این عزیزان بهره‌برداری بهینه کند.

وی تصریح کرد: نهضتی که امام‌‌خمینی (ره) پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست غبار از چهره اسلام پاک کند و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت نشان دهد و به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌ خمینی(ره)» شناخته شده است.

به گفته این مسئول، به همین دلیل است که تاکنون هیچ‌یک از طرح‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران که با حمایت یا سکوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: نهضتی که در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسیده، امروز برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است.

 

*جامعه ورزش تابع منویات مقام معظم رهبری است

 

معاون توسعه منابع و نیروی انسانی اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک ایام‌الله دهه مبارکه فجر و هفته وحدت با اشاره به هجمه وسیع دولت‌های استکباری، توطئه‌های داخلی و مشارکت گسترده جامعه ورزش و به ویژه قهرمانان ورزش را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: بدیهی است که جامعه‌ ورزش در راستای تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های بلند و ملکوتی امام (ره) در راهپیمایی امروز پرشکوه‌تر از همیشه حضور پرثمر دارند.

حسن مقبل‌دوست با قدردانی از هیئت‌های ورزشی در ساماندهی ورزشکاران برای حضور پرشکوه در مناسبت‌های مختلف نظام مقدس اسلامی، راهپیمایی 22 بهمن را در تثبیت بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی مهم خواند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود، بلکه همان‌گونه که بسیاری از دولتمردان آمریکایی، صهیونیستی و اروپایی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.

 

*بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی حضور گسترده داشتند

 

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوان گیلان نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: یوم‌اللّه 22 بهمن، یادآور معجزه «ایمان» در مصاف با قدرت‌های مادی است.

سهیلا یاورمسرور افزود: 22 بهمن پیش از آنکه حکایت از پیروزی ملت داشته باشد گواه کارآمدی اندیشه دینی و نقش مؤثر «ایمان» و باورهای دینی در پیدایش حرکت‌های فراگیر و بنیادین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی حضوری گسترده داشتند، ابراز داشت: بانوان نیز همگام با مردان برای پیروزی انقلاب مبارزه کردند.

به گفته این مسئول، حضور فعالانه زنان در انقلاب علاوه بر بیان منزلت زن، نقش آنان را در فعالیت‌های سیاسی نشان داد و حضور زنان را در عرصه‌های مختلف تداعی کرد به گونه‌ای که امروزه بانوان ایرانی سفیران عفاف و حجاب‌ در دنیا هستند و همواره نهضت و پیام ایران اسلامی را با عفت خویش بیش از پیش در دنیا گسترش می‌دهند.

 

*پیام اصلی انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی داشت

 

نایب رئیس هیئت فوتبال گیلان نیز در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: پیام اصلی انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی داشت و مبتنی بر اندیشه دینی و ارزش‌های معنوی بود.

پوران واحدی افزود: پیروزی انقلاب به معنای صدور پیام و ارزش‌های آن و به حرکت درآمدن موجی از خیزش‌های رهایی‌بخش در کشورهای اسلامی و جهان سوم بود.

وی ادامه داد: با وجود تمام ناباوری‌ها و تلاش‌هایی که در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام‌خمینی (ره) به عمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش پیروز شد و از این جهت پیروزی آن بیشتر به یک معجزه شبیه بود تا تحولی عادی.

واحدی ابراز داشت: دختران باید با حفظ عفاف و حجاب خود در عرصه‌های مختلف به ویژه ورزشی پیام انقلاب و اسلام را به گوش دنیا برسانند و به یاد داشته باشند که این انقلاب ارزان به دست نیامده است و باید در حفظ آن بکوشند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول