اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

مازندران میزبان کنگره ملی تجویز آنتی بیوتیک‌ها شد

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نخستین کنگره ملی تجویز منطقی آنتی بیوتیک‌ها طی روزهای 9 تا 11 اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می‌شود.

مازندران میزبان کنگره ملی تجویز آنتی بیوتیک‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم صالحی‌فر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام برگزاری کنگره ملی تجویز منطقی آنتی از 9 تا 11 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در چند سال اخیر شدت مقاومت به آنتی بیوتیک‌ها بسیار زیاد شد و گسترش این موضوع باعث شد که بهداشت جهانی مقاومت آتی‌بیوتیکی را یک تهدید جهانی اعلام کند.

صالحی‌فر تصریح کرد: بهداشت جهانی همه کشورها را بسیج کرد که برای  جلوگیری از مقاومت آنتی بیوتیکی فکر اساسی و برنامه مدون داشته باشند و در کشور ما نخستین کنگره ملی تجویز منطقی آنتی بیوتیک در برنامه کاری قرار گرفت.

دبیر کنگره ملی تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک در ادامه خاطرنشان کرد: در طی دو دهه گذشته با مصرف آنتی بیوتیک‌ها مکانیسم جدیدی برای درمان بیماری‌ها ارائه نشد و با وجود مصرف آنتی بیوتیک‌ها پزشکان موفق به از بین بردن برخی بیماری‌ها نشدند.

وی یادآور شد: با برگزاری کنگره ملی تجویز منطقی آنتی بیوتیک‌ها نگاه دوباره‌ای به داده‌ها و اطلاعات دارویی دانشگاه‌ها و مراکز درمانی کشور می‌شود و دستاورد پژوهشگران در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صالحی‌فر با بیان اینکه در نخستین کنگره ملی تجویز منطقی آنتی بیوتیک‌ها سه انجمن متخصصان بالینی، انجمن متخصصان عفونی و اطفال حضور دارند، گفت: برگزاری سخنرانی آموزشی تهیه و توزیع مقالات ارائه شده در قالب کتاب که مورد استفاده اساتید و دانشجویان است در این کنگره ارائه می‌شود.

این مسئول تعداد سخنرانی‌های کنگره ملی تجویز منطقی آنتی بیوتیک‌ها را 32 سخنرانی اعلام و بیان داشت: 16 سخنرانی کنگره ملی تجویز منطقی آنتی بیوتیک‌ها اختصاص به نحوه مصرف و تجویز آنتی بیوتیک‌ها دارد و هشت سخنرانی مربوط به تجویز منطقی آنتی بیوتیک و نحوه مصرف آن و هشت سخنرانی نیز درباره درمان بیماری‌های عمومی اطفال اختصاص یافت.

دبیر کنگره ملی تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک با بیان اینکه 120 مقاله پژوهشی در دفتر دبیرخانه دانشگاه علوم پزشکی مازندران دریافت شد، خاطرنشان کرد: 32 مقاله در قالب سخنرانی و 96 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی درباره اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای کنترل نسخه‌های پزشکان، اذعان داشت: بیش از ۶ میلیون نسخه ارائه شده پزشکان مورد بررسی قرار گرفت و با افرادی که شاخص نامطلوبی به لحاظ تجویز دارو داشتند جلسات متعدد بازآموزی انجام شد و در تلاش هستیم گه رویکرد مصرف آنتی بیوتیک‌ها را در مازندران اصلاح کنیم.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول