اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

370 میلیون دلار حجم مبادلات اقتصادی پایانه ماهیرود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی از وجود سه بازارچه نیمه فعال در سطح استان خبر داد و گفت: بازارچه مرزی ماهیرود و میل 78، با 370 میلیون دلار حجم مبادلات اقتصادی از فعال‌ترین بازارچه‌های کشور است.

370 میلیون دلار حجم مبادلات اقتصادی پایانه ماهیرود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان‌جنوبی، قهرمان رشید با اشاره به پروژه‌های دهه فجر اظهار داشت: بیش از 100 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر امسال در استان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است. 

وی گفت: تنها بیش از 30 میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب روستایی استان هزینه شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مصوبات سفر چهارم هیئت دولت به استان در حال پیگیری است، گفت: در بحث تقویت بازارچه‌های مرزی و ورود دام زنده به استان تحولات چشمگیری در استان رخ خواهد داد.

رشید راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان با حضور مؤسسات دانش‌بنیان و احداث پارک علم و فناوری با 100 میلیارد تومان گردش مالی را از دیگر اقدامات انجام شده در استان دانست و افزود: این امر به ‌عنوان پل ارتباطی بین صنعت و تجارت می‌تواند نقش مهمی در تبدیل صنعت به ثروت ایفا کند.

وی ادامه داد: ایجاد کانون ملی زرشک و عناب و تهیه طرح جامع زعفران و پیگیری اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این محصول استراتژیک در استان به منظور تقویت بازاریابی و ایجاد برندهای لازم از دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه استان خراسان‌جنوبی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مطابق با آمارهای ارائه شده از سوی مراکز رسمی پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور منحصر به خراسان‌جنوبی است، گفت: در بخش رفع مشکل اشتغال اقدامات بسیار خوبی در استان در حال اجرا است.

رشید ادامه داد: اشتغال خانگی، صنایع دستی و مجتمع‌های گلخانه‌ای از دیگر برنامه‌های دولت برای رفع مشکل اشتغال در سال آینده است.

وی استفاده از نخبگان حوزوی را از جمله برنامه‌های مهم دولت دانست و افزود آماده‌ایم تا از نظرات، پیشنهادات و نقطه نظرات شما برای حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در تمامی زمینه‌ها استفاده کنیم و از طرح‌های مدونی که بتواند به عنوان یک راهبرد عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: تاکنون تعداد 160 واحد خانه عالِم در استان احداث شده که 130 واحد آن مربوط به دولت نهم و دهم است.

رشید خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی استانی فرهنگی با سنت‌های معتبر حسنه‌ای است که دارای ریشه‌های توحیدی و الهی هستند که این سنت‌ها باید بیش از گذشته تقویت شوند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول