اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک زاهدان:

صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان‌وبلوچستان افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک زاهدان گفت: در 10 ماه امسال، صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان، شش درصد در وزن افزایش و دو درصد در ارزش کاهش داشته است.

صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان‌وبلوچستان افزایش یافت
علیرضا صدری‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان‌ و بلوچستان، طی 7 هزار و 857 فقره اظهارنامه به وزن 896 هزار و 837 تن و ارزش 599 میلیون و 646 هزار و 749 دلار رسیده است.

وی ادامه داد: کالاهای صادراتی شامل آهن قراضه، مصالحه ساختمانی، سیمان، گچ، شن، قیر و تخم گشنیز و محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی است.

وی در زمینه واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان در این مدت گفت: واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی 3 هزار و 454 فقره اظهار نامه وارداتی و به وزن 368 هزار و 333 تن و ارزش بیش از  678 میلیون  وارد شده است.

صدری‌خواه اضافه کرد:  برنج خوراکی، کنجد، لوازم یدکی خودرو، کالاهای صنعتی و خانگی عمده کالاهای وارداتی را تشکیل می‌دهد.

ناظر گمرکات سیستان‌و بلوچستان افزود: طی مدت فوق، به وزن بیش از 281 هزار و 410 تن و ارزش 182 میلیون و 534  نیز از گمرکات این استان ترانزیت داخلی شده است.

مدیرکل گمرک زاهدان گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش دو درصدی در وزن و از لحاظ ارزش با کاهش 34 درصدی روبه‌رو بوده است.

صدری‌خواه عنوان کرد: میزان درآمد وصولی گمرکات استان طی 10 ماه سال‌جاری بیش از یک‌هزار و 790  میلیارد و 185 میلیون ریال است.

وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 18 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول