اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خبر داد

رقابت 28 اصفهانی در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: 26 بهمن‌ماه جاری الی چهارم اسفندماه جاری 28 نفر از جوانان اصفهانی در مرحله کشوری مسابقات ملی به رقابت با سایر شرکت ‌کنندگان می‌پردازند.

رقابت 28 اصفهانی در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت

محمدعلی زارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت اظهار داشت: این دوره از مسابقات 26 بهمن‌ماه جاری الی چهارم اسفندماه جاری در استان‌های تهران و البرز در 26 حوزه امتحانی به صورت سراسری و در 26 رشته برگزار می‌شود.

وی  با بیان اینکه این مسابقات در 15 رشته در مرکز تربیت‌مربی کرج برگزار می‌شود، اضافه کرد: این رشته‌ها شامل فناوری اتومبیل، فناوری اطلاعات نرم‌افزار، صافکاری خودرو، آجرچینی، کاشی‌کاری کف و دیوار، فناوری اطلاعات گرافیک، الکترونیک، مکاترونیک تیمی دو‌ نفره، جوشکاری، برودتی، لوله‌کشی گرمایشی، کابینت‌سازی، طراحی صفحات وب، تأسیسات الکتریکی و طراحی مهندسی مکانیک است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: هم‌چنین این مسابقات در هفت رشته طراحی فضای سبز تیمی دو‌ نفره، نجاری، ساخت و تولید تیمی سه نفره، رباتیک تیمی دو‌نفره، جواهر‌سازی، کنترل صنعتی و فناوری اطلاعات مدیریت شبکه در اداره‌کل استان البرز برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های خیاطی و قنادی در اداره‌کل استان تهران و دو رشته فرز و تراش نیز به صورت مشترک در هر سه مرکز برگزار می‌شود.

زارع به تعداد کل شرکت‌ کنندگان در این دوره از مسابقات اشاره کرد و بیان داشت: 491 نفر از سراسر کشور در مرحله کشوری این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت می‌کنند که بیشترین شرکت‌ کنندگان به اصفهان اختصاص دارند.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله از مسابقات 28 نفر از جوانان نخبه و پر ‌تلاش اصفهان حضور فعال دارند، تأکید کرد: 24 نفر از آنها برادران هستند که در رشته‌های آجرچینی، تأسیسات الکتریکی، مکاترونیک تیمی دو‌ نفره، ساخت و تولید تیمی سه نفره، جوشکاری و سایر رشته‌ها به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به حضور چهار نفر از خواهران اصفهانی در این دوره از مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: نفرات برتر این مسابقات نیز پس از حضور در اردو‌های آماده‌سازی در مسابقات جهانی 2013 آلمان حضور می‌یابند.

وی با اشاره به ویژگی‌های دوازدهمین مسابقات ملی مهارت گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی در سالن‌های مجاور سایت‌های برگزاری مسابقات، حضور پر‌شور واحد‌های صنفی و صنعتی استان‌های مختلف و ارائه اطلاعات تخصصی و مهارتی به بازدید‌ کنندگان از ویژگی‌های این دوره از مسابقات به شمار می‌رود.

زارع اظهار داشت: حضور کارشناسان مختلف از کشور سوئیس و تبادل اطلاعات و فناوری‌های روز دنیا در زمان اجرای مسابقات از دیگر ویژگی‌های این مسابقات است.

وی اضافه کرد: هم‌چنین در این دوره از مسابقات مهارت آموختگان کشور‌های همسایه در راستای تعاملات بیشتر با کشور‌های خارجی و تبادل اطلاعات بیشتر در زمینه‌های مختلف حضور دارند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول