اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور-1:

یوم‌الله 22 بهمن روز میلاد جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرحوزه‌‌های علمیه سراسر کشور از 22 بهمن به تعبیر مقام معظم رهبری به روز ولادت جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: یوم‌الله 22 بهمن روز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

یوم‌الله 22 بهمن روز میلاد جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که جمعه شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهارمردان قم برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و میلاد نبی‌مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و ولادت با سعادت امام جعفر صادق، اظهار داشت: روز هفدهم ربیع‌الاول روز میلاد پرخیر و برکت حضرت خاتم‌الانبیا و یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) شخصیت عظیمی است که وجود ایشان منشا برکت بود، به تبیین برکات وجودی پیامبر پرداخت و اظهار داشت: آنچه به غیر خداست به برکت وجود عزیز رسول‌الله موجود شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید نخستین چیزی که خدا خلق کرد نور من بود و به برکت این نور آسمان‌ها، زمین‌ها و ملائکه خلق شدند.

* پیامبر اعظم افضل‌ترین انبیاء الهی

مقتدایی از پیامبر اعظم (ص) به عنوان افضل‌ترین انبیا الهی یاد کرد و گفت:  امام صادق(ع) در بیانی از امیرالمومنین(ع) می‌فرماید، حضرت محمد(ص) دینی که آورد تا انقراض عالم باقی است و بعد از آن حضرت دین و پیامبر دیگری نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه دین که حضرت محمد(ص) آورد تا صبح قیامت باقی‌خواهد ماند، ابراز داشت: دینی که پیامبر آورد برای مردم یک جمع یا یک منطقه نیست، بلکه برای تمام مردم عالم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری روز میلاد پیامبر را از بزرگترین اعیاد مسلمانان دانست و با بیان اینکه آنچه ما از اسلام داریم از برکت این روز است، خاطرنشان کرد: خداوند بر گردن مومنان منت گذاشت و چنین پیامبری را برای هدایت‌ آنها فرستاد.

وی با بیان اینکه از این عید بزرگ ما امید عیدی بزرگ داریم،‌ اظهار داشت: امیدواریم عیدی ما حفظ این نظام مقدس جمهوری اسلامی و استقرار آن تا زمان قیام حضرت مهدی (عج) باشد.

* 22 بهمن روز میلاد جمهوری اسلامی است

مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود از 22 بهمن بنا بر تعبیر مقام معظم رهبری به روز ولادت جمهوری اسلامی یاد کرد و با بیان اینکه‌ جمهوری اسلامی یکی از نعمت‌های بی‌بدیل الهی است، یادآور شد: یوم‌الله 22 بهمن روز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب به دنبال حذف اسلام از ایران بودند،‌ اظهار داشت: وضع به گونه‌ای بود که حتی برای شخص اول مملکت مقام خدایی قائل می‌شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: قصد داشتند تا آثار اسلام را نیز از بین ببرند بر همین اساس سنه قمری و تعطیلات روز‌های مذهبی از جمله اربعین و تاسوعا را حذف کردند و به دنبال این بودند که تعطیلی روز عاشورا را نیز حذف کنند.

* امام با قاطعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را بنا نهاد

وی با بیان اینکه وضعیت کشور ما اینگونه بود که امام بزرگوار نهضت خود را شروع کرد، ابراز داشت: امام بزرگوار با شهامت، قدرت،‌ قاطعیت ایستاد و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بنا نهاد و مردم هم وقتی تشخیص دادند که حرف امام حق است و در این مسیر خویش قاطع است، از ایشان حمایت کردند.

مقتدایی با اشاره به اینکه امام پس از اینکه نهضت خود را آغاز کرد رژیم نتوانست وجود ایشان را تحمل کند و او را تبعید کرد، اظهار داشت: 12 بهمن 57 امام پس از 15 سال دوری، به وطن بازگشت و با استقبال باشکوه و عاشقانه مردم مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه بختیار صریحا گفته بود با حضور امام در ایران باز هم اداره کشور با ما است، اظهار داشت: امام در سخنرانی تاریخی خود در بهشت زهرا تمام خواب و خیال‌های بختیار را بر باد داد و با شجاعت فرمود « من توی دهن این دولت می‌زنم، من دولت تعیین می‌کنم».

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی با شجاعت، از خودگذشتی، ‌ایثار، فداکاری و روح بلند وابسته به الله، هر چه می‌گفت از روی حقیقت بود و با اعتمادی که به خدا داشت از احدی نمی‌ترسید.

وی افزود: البته امام در همان جا فرمودند با حمایت و پشتیبانی مردم، دولت تعیین می‌کنم و این بدان معنا است که حکومتی که امام برپا کرد دیکتاتوری نیست بلکه حکومتی است که به خواسته مردم بنا شده است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول