اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه:

پیامبر در اوج قله صلابت و شجاعت قرار داشت

خبرگزاری فارس: استاد حوزه گفت: از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغه توکل، صبر، تواضع و شجاعت از خلقیات فردی پیامبر یاد شده زیرا این بزرگوار در اوج قله صلابت و شجاعت قرار داشت.

پیامبر در اوج قله صلابت و شجاعت قرار داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی جمعه شب در آیین جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در کوهبنان با اشاره به زندگی پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: در قرآن بارها از رسول خدا نام برده شده و وی را دارای خلق عظیم، رئوف، مهربان و اسوه حسنه معرفی کرده است.

وی افزود: از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغه توکل، صبر، تواضع و شجاعت از خلقیات فردی پیامبر یاد شده زیرا این بزرگوار در اوج قله صلابت و شجاعت قرار داشت و در سخت‌ترین میدان‌ها حضور داشت و با استواری در میدان جنگ مستقر می‌شد که بارها قهرمانان دشمن در برابر شجاعت وی طاقت نیاوردند و گریختند.

ابراهیمی استقامت و پایداری، حیا و چشم‌پوشی، دلسوزی نسبت به مردم و روی گردانی از باطل را از ویژگی‌های اجتماعی پیامبراکرم (ص) دانست و بیان داشت: استقامت رسول خدا در زمینه‌های گوناگون اما با هدف اجرای احکام الهی و جلب رضایت خداوند بود که استقامت در برابر خرافه‌پرستی، پایداری در برابر بت‌پرستی و استقامت در ابلاغ رسالت الهی از جمله مواردی است که پیامبر در برابر آنها استقامت کرد.

وی به گوشه‌ای از زندگانی امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در 17 ربیع‌الاول سال 83 هجری چشم به جهان گشودند و از آغاز امامت تا شهادت آن امام 10 تن از امویان حکومت کردند که آخرین آنها منصور دوانقی در ماه شوال سال 148 هجری در سن 65 سالگی حضرت را مسموم و به شهادت رساند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول