اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه 17 ربیع

هوای مکه در انتظار عطر گل محمدی

خبرگزاری فارس: مکه در شور و نشاط است، حال و هوای انتظار دیگر است که با عطر گل محمدی مخلوط می‌شود و تولدی دیگر روی دهد تا روحی تازه با اکسیر اسلام را عرضه بدارد.

هوای مکه در انتظار عطر گل محمدی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مکه در انتظار بود در انتظاری شیرین، انتظار یاری که یارای رهایی از آتش جهل و بت‌پرستی را به عرب و عجم عطا کند مکه روزها و شب‌های فراوانی جهالت، فسق و فجور، زنده به گور کردن دختران را نظاره‌گر بوده و تنها با افشای رازهایش باری از دلش برداشته می‌شود.

مردم مکه در تب و تاب هستند و آغوششان را گشوده‌اند تا بار دیگر پذیرای یکی دیگر از انبیای الهی باشد تا با اعتماد کامل به حمد و ستایش وی بپردازند ولی کیست که مردم مکه را اینگونه سرگردان ساخته است.

انتظار، انتظار تولدی دیگر برای ختم نبوت است تا مردم را از گرداب و منجلاب مادی نجات دهد و به سرافرازی و سربلندی برساند انتظار تولدی است که تولد دیگر را هدیه می‌دهد.

هوای مکه را عطر گل محمدی فرا‌ می‌گیرد، بوی اسفند همه جا را پر می‌کند، آری، محمد، پسر آمنه به دنیا آمد همان محمدی که با بر زبان آوردن نامش، سلام و صلوات را بر زبان جاری می‌کنیم تا از دریای بیکرانش گلویی تازه کنیم.

همان محمدی که به نبوتش گواهی می‌دهیم «اشهد ان محمد رسول الله» و در نمازهای خود سلام خود را بر او نثار می‌کنیم «السلام علیک ایها النبی و الرحمة الله و برکاته».

همان محمد که با پای برهنه مسیر کوه حرا را می‌پیمود و بر قلبش آیات نورانی نازل شد «اقرا باسم ربک الذی خلق.....»

محمد آمد تا عترت و اهل بیتش را به امانت بگذارد پس بر ماست که امانت‌دار نکویی باشیم، محمد برگزیده خداست و ما با انتخاب او می‌توانیم جزئی از برگزیدگان برگزیده خدا باشیم. 

غار حرای سینه‌های ما به نوای محمد نیاز دارد تا با نغمه‌های نورانی معجزه‌اش کبوتر دل‌هامان ذره‌ای از معراجش را درک کنند تا شاید در درگاه و بارگاه این خلیفه خدا انتخاب شویم.

امروز سیاه، سفید، عرب و عجم تنها به مسلمان بودن خود مفتخرند، چرا که زیر پرچم محمد رسول‌الله قرار دارند و دست اتحاد به سوی یکدیگر دراز می‌کنند تا معنای واعتصمو به‌حبل الله و لاتفرقو را تحقق بخشند.

دنیای امروز شاهد بیداری‌هایی است که از اسلام ناب محمدی نشات گرفته و نبی مکرم اسلام هزار و 400 سال پیش عناصر کلیدی آن را عرضه کرده بود، ولی به دلیل بی‌بصیرتی، بی‌توجهی، کوتاه نظری و توطئه‌چینی بدخواهان دور از دسترس ماند.

دشمنان اسلام و قرآن باید بدانند قرآن معجزه محمد بوده و جاویدان است و تا ابد جاویدان باقی می‌ماند تا بتوانیم نفس‌های خود را در گرداگرد آیات آن طواف دهیم و روح تازه بیابیم.

====================

یادداشت: ایمن السادات موسوی‌نژاد

====================

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول