اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب انجام شد

تجلیل از یار دیرین حضرت امام در قم

خبرگزاری فارس: در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور از ابوالفضل توکلی‌بینا به عنوان پیشکسوت عرصه مبارزه و انقلاب تجلیل شد.

تجلیل از یار دیرین حضرت امام در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در مراسم سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که جمعه‌شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهارمردان قم برگزار شد، با حضور آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از ابوالفضل توکلی‌بینا به عنوان پیشکسوت عرصه مبارزه و انقلاب تجلیل شد.

ابوالفضل توکلی‌بینا از جمله مبارزینی است که در جوانی، فعالیت‏های خود را با شرکت در هیئت‏های مذهبی، آغاز کرد و با شروع نهضت رهبری امام خمینی (ره)، به نهضت پیوست و آشکارا به فعالیت پرداخت.

وی در کنار دوستان دیگر خود که مشهورترین آنها شهید عراقی و فعالانی مانند آقای عسکر اولادی بود، فعالانه در صحنه مبارزه حضور داشت.

توکلی‌بینا از جمله مؤسسین هیئت‏ مؤتلفه اسلامی بود که پس از اعدام انقلابی حسن علی منصور، نخست وزیر، همراه‏ دیگر اعضای جمعیت، دستگیر و راهی زندان شد.

وی در مراسم سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم در سخنانی خود را سرباز کوچک انقلاب دانست و اظهار داشت: افتخار می‌کنم که از اهالی شهر مقدس قم هستم.

توکلی‌بینا در ادامه به ذکر خاطراتی از دوران حضور امام در نوفل لوشاتو پرداخت و گفت: زمانی که امام در نوفل لوشاتو حضور داشتند پنج نفر زن از کلیساهای جنوبی فرانسه به نمایندگی برای خوشامد گویی و دیدار با حضرت امام آمده بودند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از این که خانم‌ها با امام ملاقات کنند، دستور داده بود برای آن‏ها گل تهیه کنند.

توکلی‌بینا افزود: برای من خیلی جالب بود این افراد وقتی می‌خواستند با حضرت امام دیدار کنند، رئیس این گروه جمله‌اش را این گونه آغاز کرد «ای امام، ای کسی که آمده‌ای تا حاکمیت خدا را در زمین برقرار کنی»، این جمله برای شیعه است اما از زبان یک زن مسیحی بیرون آمد.

وی افزود: وقتی این جملات را این زن بر زبان آورد،‌ بچه‌ها از شوق اشک ‌ریختند.

یادآور می‌شود مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه مبارک فجر از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم برگزار شد و طی آن شخصیت‌های برجسته حوزوی و کشوری به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول