اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر امور خارجه:

لفظ "بهار عربی" تلاشی مذبوحانه برای مدیریت بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر امور خارجه گفت: به کار بردن لفظ "بهار عربی" در جریان بیداری اسلامی منطقه تلاشی مذبوحانه برای مدیریت حرکت‏های مردمی است.

لفظ "بهار عربی" تلاشی مذبوحانه برای مدیریت بیداری اسلامی است

منوچهر محمدی در حاشیه پنجمین نشست از برنامه‏های "10 شب، 10 سخنران" در شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه این شهر و جمع کثیری از مسئولان و مردم در مسجد جامع دماوند با موضوع "تغییرات جهانی انقلاب اسلامی" برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: به کار بردن واژه غلط بهار عربی در ادبیات استکبار جهانی در حقیقت به انحراف کشاندن و دور ساختن افکار توده‏های مردم از مبانی اسلامی است.

وی ادامه داد: در بیانی ساده، نظام سلطه‏گر غربی قصد دارد تا با کمرنگ جلوه دادن اصل جدایی‏ناپذیر اسلام از جریان خیزش‏های مردمی جهان، آن مبانی ناب را دست‏خوش تغییر و تحولاتی منتهی به سود خود سازد.

محمدی با اشاره به مصادیق بارز صحت در به کارگیری واژه "بیداری اسلامی" و خطا در استعمال "بهار عربی" در خیزش‏های دو سال اخیر خاورمیانه و شمال آفریقا خاطر نشان کرد: در این خصوص دلایل بسیاری را می‏توان بیان کرد.

مشاور وزیر امور خارجه تصریح کرد: در جریان بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران در منطقه، تاکنون هیچ‏گونه شعاری مبتنی بر قومیت‏گرایی و ناسیونالیسم عربی شنیده نشده است.

وی ادامه داد: بلکه هر آنچه از میان توده‏های مردمی حاضر در میادین و خیابان‏های کشورهای عربی قابل استماع است، الفاظ متبرکی مانند "الله‏اکبر" و "لااله‏الا‏الله" و یا پوشیدن البسه‏ای منقش و مزین به اسمای الهی است.

محمدی اضافه کرد: از سویی دیگر، با نگاهی گذرا به نتایج ماخوذ از صندوق‏های آرای مردمی دو کشور اسلامی تونس و مصر چنین برمی‏آید که اصرار غرب به سرکردگی آمریکای جنایتکار در به کارگیری واژه بهار عربی، توسل به ابزارهای رسانه‏ای جهت نیل به اهداف پلیدشان است.

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به مکتوبات یک مورخ غربی در سه دهه پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی یادآور شد: "تومبی" مورخ غربی، 30 سال پیش از انقلاب اسلامی 57 در پاره‏ای از مکتوبات خود می‏گوید که "اسلام خوابیده است؛ ولی اگر مستضعفان جهانی قیام کنند آنگاه این خفته بیدار خواهد شد؛ دنیا به لرزه درمی‏آید؛ دور باد آن زمان".

وی تصریح کرد: این مهم به مدد پروردگار متعال و رهبری داهیانه معمار کبیر انقلاب و جانشین بر حق ایشان مقام عظمای ولایت روزبه‌روز در حال تحقق است.

محمدی با اشاره به دلایل وحشت غرب از اسلام خاطر نشان کرد: ایران اسلامی به تنهایی و بدون سود جستن از حمایت خارجی اسباب شکست هیمنه ابرقدرت‏های جهانی را فراهم آورده است؛ از این‌رو، باید استکبار را برای داشتن هراس محق خواند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول