اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان:

بیداری اسلامی در دنیا مرهون خون شهدای انقلاب است

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: بیداری اسلامی که امروز دنیا را فرا گرفته موهون خون شهدای انقلاب اسلامی ایران است.

بیداری اسلامی در دنیا مرهون خون شهدای انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان در سالن شهید بهشتی اظهار داشت: با ظهور انقلاب اسلامی، اسلام جان دوباره گرفت و انقلاب ما در دنیا شور و غوغایی بوجود آورد و دوباره بعنوان یکی از ادیان پیشرو در دنیا مطرح شد.

وی افزود: مردم سیستان‌و بلوچستان با توجه به اینکه  در منطقه‌ای حساس و استراتژیک زندگی می‌کنند، به لحاظ تنوع قومیت و مذهب پشتوانه و سربازان قوی در نگهداری از مرزهای شرقی کشور هستند.

حمیدی با بیان اینکه حضور در صحنه‌های اجتماعی از جمله راهپیمایی و انتخابات از مصادیق بارز امر به معروف است، تاکید کرد: در شرایطی که سخت‌ترین تهدیدات و تحریم‌ها متوجه نظام جمهوری اسلامی است حضور میلیونی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند باعث عقب‌نشینی دشمن و بی‌اثر ماندن تهدیدات آنها خواهد شد.

وی با اشاره به نقش پررنگ شوراها در ایجاد صلح و سازش، مهم‌ترین وظیفه شوراها را ایجاد اخوت و برادری و صلح و دوستی دانست و از شوراها خواست تا تلاش خود را راستای تحقق این امر به کار گیرند.

رئیس کل دادگستری سیستان‌ و بلوچستان بیان داشت:‌ قبل از اینکه اختلافی بوجود آید شوراها باید آن را کشف و پیشگیری کند.

حمیدی افزود: اگر شوراها بتوانند ریشه اختلافات را قبل از وقوع بخشکانند به آنچه مورد تاکید اسلام است نزدیک و به موفقیت دست یافته‌اند.

رئیس کل دادگستری سیستان‌و بلوچستان گفت: در 10 ماهه سال1390، ورودی پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف این استان 66 هزار و 658 پرونده بوده که 68 هزار  پرونده مختومه و 8 هزار و 891  پرونده نیز منجر به صلح و سازش شد.

در ادامه از زحمات ناصر کیانی معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف و علی‌عباس زاده محمودی رئیس مجتمع شورای حل اختلاف زاهدان تقدیر و محب‌علی نامجو فر بعنوان معاون قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول