اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

بیداری اسلامی تا قلب اروپا پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فردوس گفت: بیداری اسلامی شکل گرفته در جهان به طور یقین تا قلب اروپا پیش می‌رود.

بیداری اسلامی تا قلب اروپا پیش می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجدالدین حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: امروز ایران راهپیمایی 22 بهمن را در حالی برگزار می‌کند که فریاد حمایت از ایران و مخالفت با جنگ‌افروزی آمریکا در این کشور و کانادا طنین‌انداز شده است.

وی افزود: در اعتراف به سیاست‌های جنگ‌طلبانه و ضد ایرانی هیئت حاکمه آمریکا، هزاران نفر از مردم آمریکا و فعالان ضد جنگ در بیش از 80 شهر آمریکا و کانادا به خیابان‌ها آمده و تظاهرات گسترده‌ای برای توقف جنگ و مخالفت با حمله احتمالی علیه ایران اسلامی برگزار می‌کنند.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که چنین تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از ایران در خاک آمریکا برگزار می‌شود.

حسینی یادآور شد: ملت ایران که پیشتاز حرکت بیداری اسلامی در جهان بوده است نیز باید یک ‌بار دیگر قدرت و اقتدار اسلامی و ملی خود را با حضور حماسی در روز راهپیمایی 22 بهمن به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت و تزکیه اخلاقی جامعه با پیشرفت علمی آن هماهنگ نبوده است.

امام جمعه فردوس افزود: اگر چه ایران اسلامی در ابعاد مختلف هسته‌ای، نظامی و پزشکی پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته ولی در عرصه ساختن انسان‌های با اخلاق و با معنویت آن‌طور که شایسته نظامی دینی بوده کار نشده است.

حسینی با اشاره به تشکیل گروه یاوران نماز جمعه در شهرستان فردوس تصریح کرد: جذب کودکان و نوجوانان به نماز جمعه یک دانشگاه انسان‌ساز است.

وی یادآور شد: گروه یاوران نماز جمعه علاوه بر شرکت منسجم در نمازجمعه، در شاخه‌های نخبگان دین‌باور، خادمان قرآن، مروجان نهج‌البلاغه، مکبرین، موذنین، پیشتازان نظم و انضباط، پهلوانان و هنرمندان فعالیت می‌کنند.

امام جمعه فردوس با تبریک ولادت پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: زهد پیامبر، ساده‌زیستی و مردمی بودن آن حضرت علت اساسی نفوذ معنوی و حکومت آن حضرت بر دل‌های مردم بود.

حسینی افزود: بر خلاف پادشاهان، قیصرها و فرعون‌ها که بر جسم مردم به زور حکومت می‌کردند، پیامبر اکرم(ص) در دل و جان مردم جای داشتند و حاکم قلب‌های آنان بودند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول