اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محور بزرگراهی بندرعباس رودان صورت گرفت

آغاز عملیات احداث پل 367 متری جلابی بندرعباس

خبرگزاری فارس: علاوه بر بهره‌برداری از 15 کیلومتر از بزرگراه بندرعباس رودان، عملیات احداث پل دوم جلابی واقع در این مسیر نیز آغاز شد.

آغاز عملیات احداث پل 367 متری جلابی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیرکل راه و ترابری هرمزگان عصر جمعه در حاشیه مراسم مذکور با بیان اینکه پل دوم جلابی یکی از پل‌های مهم در مسیر بزرگراهی بندرعباس به رودان است گفت: محور بندرعباس رودان کهنوج یکی از محورهای مهم استان است که هرمزگان را به استان‌های کرمان و استان‌های شرقی متصل می‌کند.

خداداد مقبلی با بیان اینکه طول بزرگراه لازم در بین بندرعباس رودان برابر با 100 کیلومتر است، ادامه داد: در حال حاضر بخش اعظمی از این بزرگراه احداث و به زیر بار ترافیک رفته و با احداث کمتر از 10 کیلومتر دیگر از باند دوم این بزرگراه، محور مذکور به شکل بزرگراهی استاندارد درمی‌آید.

وی در ادامه با بیان اینکه برای احداث پل جلابی که 367 متر طول و 12 دهانه دارد اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان مورد نیاز است، افزود: این پل در فاصله کوتاهی از پل‌های دوقلوی حسن لنگی از اهمیت ویژه‌ای در بخش ایمنی و ارتقاء کیفیت عبور و مرور و کاهش زمان سفر برخوردار است.

مدیرکل راه و ترابری هرمزگان هم‌چنین در ادامه با بیان اینکه در سال‌های اخیر احداث بزرگراه‌ها در استان وارد مرحله‌ای تازه و نو شده گفت: در حال حاضر در استان حدود 400 کلیومتر بزرگراه داریم.

این مسئول با بیان اینکه تکمیل شبکه بزرگراهی مورد نیاز در دستور کار قرار دارد و به زودی طول راه‌های مورد نیاز در این بخش تکمیل و احداث می‌شود، گفت: به دلیل ساحلی بودن استان نیاز به احداث پل‌ها و ابنیه‌های راه در هرمزگان بیشتر از سایر استان‌هاست و به همین دلیل هزینه‌ احداث راه‌ها نسبت به سایر استان‌ها در هرمزگان بیشتر است.

استاندار هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه محور بندرعباس رودان از محورهای مهم و پرتردد استان به شمار می‌رود گفت: حجم قابل توجهی از پروژه‌های شرق هرمزگان در دهه فجر امسال مربوط به حوزه راه و ترابری و توسعه حمل و نقل است که این معنی توجه ویژه دولت به این حوزه از استان دارد.

ابراهیم عزیزی متذکر شد: با تکمیل شبکه بزرگراهی می‌توان در سایر امور نیز توسعه لازم را ایجاد کرد.

وی اذعان داشت: به دلیل وجود بنادر بزرگ و سایر صنایع در هرمزگان این استان در زمینه راه‌های دسترسی از اهمیت ویژه‌ای در سطح و اقتصاد ملی برخوردار است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول