وی افزود: پروژه آزادراه ارومیه به تبریز در قالب پنج قطعه به طول 126 کیلومتر است که قطعه دوم مسیر در قالب پروژه میانگذر دریاچه ارومیه طرح و اجرا شده و در مراحل نهایی تکمیل لاین دوم است و قطعات پس از پل نیز به طول 90 کیلومتر با مشارکت یک شرکت سرمایهگذار عمومی احداث میشود.
این مسئول اضافه کرد: این طرح در مدت سه سال به بهرهبرداری میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در ادامه بازدید از پروژههای استان گفت: تا کنون 20 مرکز استان از مزایای شبکه سراسری راهآْهن برخوردار است و در حال حاضر نیز عملیات اجرای توسعه شبکه ریلی در 9 استان کشور در دست اجراست که با اولویتبندی پروژهها چهار مرکز استانی تا پایان دولت دهم به این شبکه متصل میشوند.
وی افزود: اتصال مراکز استانهای آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه و گیلان به شبکه راهآهن از اولویتهای شبکه حملونقل ریلی است و تا پایان دولت دهم به بهرهبرداری میرسند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در توزیع اعتبارات و افزایش فعالیت کارگاهی در این پروژهها اظهار داشت: علاوه بر افزایش سقف اعتباری طرحها از محل جذب سایر منابع مالی و سرمایهگذاری اقدامات لازم انجام شده و در آینده نزدیک 40 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ویژه این طرحها متنشر میشود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در ادامه این بازدید با بیان اینکه این پروژه یکی از طرحهای مهم استان است، گفت: در روزهای گذشته در جلساتی با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی اولویتهای استان در حوزه راه و حمل و نقل تشریح و تصمیمات اجرایی خوبی اتخاذ شده است.
سید جوادمحمودی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده طرحهای شاخص حوزه راه شامل راهآهن ارومیه به میاندوآب و بزرگراه ارومیه به میاندوآب است که مقرر شد با همکاری وزرات راه و شهرسازی و مسئولان استانی تا پایان دولت دهم به بهرهبرداری برسند.
انتهای پیام/صا20