اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی خبر داد

افتتاح طرح ملی بزرگراه سلماس صوفیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی گفت: هشت کیلومتر از طرح ملی بزرگراه سلماس صوفیان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح طرح ملی بزرگراه سلماس صوفیان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا رحمان‌زاده ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های راهسازی سلماس اظهار داشت: این طرح با اعتبار 54 میلیارد و 130 میلیون ریال در سال جاری تکمیل شده است و تاکنون 190 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است که با تکمیل آن به عنوان تاریخی‌ترین حلقه زنجیره ترانزیت شمال استان، مرکز استان آذربایجان غربی به آذربایجان شرقی وصل می‌شود.

وی افزود: 31 کیلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه سلماس صوفیان در حوزه استحفاظی آذربایجان غربی قرار دارد و در سال‌های گذشته 18 کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است.

رحمانزاده با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی این طرح گفت: روند عملیات راهسازی در قطعه سوم به طول پنج کیلومتر به دلیل عدم آزادسازی اراضی به کندی پیش می‌رود که با حل این مشکل، این طرح در حوزه آذربایجان غربی به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به مشخصات فنی این طرح ادامه داد: 34 دستگاه ابنیه فنی در قطعه دوم بزرگراه سلماسصوفیان احداث شده است و عملیات خاکبرداری نیز به حجم 330 هزار مترمکعب انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح بزرگراه خان تختی – سلماس بیان کرد: محور خان تختی سلماس به طول 11 کیلومتر بخشی از بزرگراه ارومیه سلماس است که 8 کیلومتر از آن در سال گذشته احداث شده بود و سه کیلومتر آن نیز امروز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به مشخصات فنی پروژه محور خان تختی- سلماس اضافه کرد: احداث 50 دستگاه ابنیه فنی در 11 کیلومتر قسمت پایانی این محور زمان‌بر بوده و وسیع‌ترین عملیات زیرسازی در ساخت دو دستگاه پل سه دهانه و دو دهانه 8 متری اجرا شد که این امر سبب صرف مدت زمان بیشتری شد.

رحمانزاده با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح ایمن‌سازی محور خان تختی سلماس بیش از 55 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی ادامه داد: ایمن‌سازی راه ارتباطی مرکز به شمال استان با توجه به بار ترافیکی سنگین و آمار بالای تصادفات در این محور بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول