اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

خودباوری از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: خودباوری از دستاوردهای مهم و ارزنده انقلاب اسلامی است.

خودباوری از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته آبپخش با توصیه خود و سایر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی به معنای انجام واجبات، دستورات و فرامین ذات اقدس الله و دوری از منکرات و محرمات و آنچه حضرت‌ حق ما را از  انجام آن بازداشته می‌باشد و خیر و سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها در عمل به این فریضه واجب الهی است.

امام جمعه آبپخش با تبریک میلات حضرت محمد (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به نمازگزاران و تمامی شیعیان جهان خاطرنشان کرد: حضرت محمد (ص) اشرف و افضل همه پیامبران الهی بوده و نخستین کسی بوده که در عالم وجود به خداوند متعال ایمان آورده است.

رضایی با اشاره به آیه 6 سوره مبارکه صف اذعان داشت: حضرت عیسی (ع) نیز به پیروان خود رسالت و بعثت خاتم‌الانبیاء (ص) را وعده داده بود و همگان بر این جقیقت واقف‌ هستند.

وی اضافه کرد: در آسمان‌ها خداوند متعال را احمد نامگذاری کرده‌اند و دلیل آن این است که آسمانیان نیز حمد و ستایش پیامبر اکرم (ص) را می‌گویند.

خطیب جمعه آبپخش بیان داشت: خداوند پیامبران الهی را بعنوان راهنمایانی به سوی انسان‌ها فرستاده است تا دست ما انسان‌ها را بگیرند و ما با راهنمایی ایشان پله‌های رشد و ترقی را بپیماییم و از منجلاب هوی و هوس‌های دنیوی دور بمانیم و آلوده به انحرافات اعتقادی، اخلاقی و ... نشویم.

رضایی با تبریک فرارسیدن سالروز انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برای امت مسلمان ایران عزت، عظمت و سربلندی را به ارمغان آورد و بر تمامی ما واجب است با تمام توان در راستای بزرگداشت این روز تلاش کنیم.

وی گفت: در ایام‌الله دهه فجر ما باید به آن توجه داشته‌ باشیم که انقلاب اسلامی امت ایران چه نعماتی را برای ما به ارمغان آورد و شکرگزاری آن را کنیم.

امام جمعه آبپخش ابراز داشت: امت مسلمان ایران اسلامی با پیروزی انقلاب یک رژیم کافر و مستبد را سرنگون کردند و یک نظام اسلامی بر پایه احکام دین مبین اسلام و مبانی اعتقادی و دینی خویش روی کار آوردند.

رضایی افزود: در رژیم منحوس و دست‌نشانده پهلوی مردم هیچ جایگاهی در تعیین سرنوشت خویش نداشتند و انقلاب اسلامی برای مردم استقلال و عدم وابستگی به قدرت‌های شرق و غرب را به ارمغان آورد.

این مسئول عنوان کرد: آزادی یکی از خواسته‌های مردم بود که در شعارهای خویش آنرا سر می‌دادند و با پیروزی انقلاب اسلامی آزادی جایگزین خفگی و اختناقی شد که رژیم منحوس پهلوی بر کشور حاکم کرده بود.

امام جمعه آبپخش اذعان داشت: انقلاب اسلامی برای امت مسلمان ایران عزت و عظمت ملی را بجای تحقیر شدن به ارمغان آورد و امروز شاهد آن هستیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا حرف اول را می‌زند.

رضایی تصریح کرد: خودباوری یکی از دستاوردهای مهم و ارزنده انقلاب اسلامی است و تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه خودباوری ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی در ادامه بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی یادآور شد: در دوران قبل از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم در انزوای سیاسی بودند و انقلاب اسلامی به مردم بصیرت بخشید و مردم با آگاهی، هوشیاری و بصیرت بر تمامی مسائل جهان احاطه دارند.

امام جمعه آبپخش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های هفته گذشته نمازجمعه تهران ابراز داشت: باید هم به نقاط ضعف توجه داشته باشیم و هم به نقاط قوت و مقام معظم رهبری هم همواره بر این حقیقت مهم تاکید داشته‌اند.

رضایی با اشاره بر اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود مسئولان و مردم را خطاب قرار داده بودند، گفت: گرایش به دنیاطلبی، مادی گرایی و ثروت‌اندوزی یکی از از نقاط ضعف ماست که اسلام نیز آن را امری زشت پنداشته و امروز قبح و زشتی آن در بین ما از بین رفته است و قطعا وقتی نقاط ضعف در مسئولان دیده شود مردم نیز به این سمت و سو کشیده می‌شود و شاهد گسترش این ضعف‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی میهن اسلامی پیشرفت‌های فراوانی داشته و بی‌انصافی است که أنها را نادیده بگیریم ولی در این میان پیشرفت‌های علمی و فناوری ما با پیشرفت‌های اخلاقی و تزکیه اخلاقی هماهنگ نبوده و باید همگی در راستای هماهنگی میان این دو تلاش کنیم.

امام جمعه آبپخش بیان داشت‌: به گفته مقام معظم رهبری در بحث عدالت اجتماعی ما به نقطه مرز اسلام نرسیده‌ایم و باید تمامی مردم و مسئولان تلاش خود را در این راستا بکار گیرند.

رضایی خاطرنشان کرد: 22 بهمن روز تجدید عهد و پیمان و میثاق با شهدای گرانقدر، معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب است و مردم با حضور پرشور خود در این راهپیمایی سرنوشت‌ساز می‌توانند مشت محکمی بر دهان دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی بزنیم و آنها را مایوس کنیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول