اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فیروزکوه:

اثرات انقلاب همچنان ادامه خواهد داشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فیروزکوه با اشاره در پیش بودن راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در راهپیمایی فردا شرکت باشکوهی خواهند داشت، گفت: اثرات انقلاب همچنان ادامه خواهد داشت.

اثرات انقلاب همچنان ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام داود ضمیررضوانی ظهر امروز در خطبه‌های آیین دشمن‌شکن نمازجمعه این هفته فیروزکوه که با حضور پرشور مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد، به مناسبت‌های پیش‌رو در هفته آینده اشاره کرد و گفت: ۲۱ بهمن در سال جاری با ۱۷ ربیع‌الاول مقارن شده و این سعادت بزرگی برای مردم کشورمان است.

وی با اشاره به ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) گفت: ۱۷ ربیع‌الاول برای مسلمانان دارای ارزش و احترام بالایی است.

امام جمعه موقت فیروزکوه همچنین با اشاره به وقایع دیگر ۲۱ بهمن‌ماه ادامه داد: آخرین حربه رژیم طاغوت در این روز با درایت حضرت امام راحل با شکست روبه‌رو شد و رژیم شاه نتوانست با طولانی کردن حکومت نظامی به اهداف خود در راستای سرکوب کردن قیام ملت ایران دست یابد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به خوبی توانستند جلوی این ترفند مزدوران شاه را بگیرند، اظهار کرد: ۲۱ بهمن روز آخر عمر رژیم پهلوی بود و مردم ایران در روز ۲۲ بهمن طعم پیروزی و غلبه بر حکومت شاهنشاهی را کشیدند.

ضمیررضوانی اضافه کرد: ۲۲ بهمن در تقویم تاریخی ایران اسلامی روز بسیار مهم و حساسی تلقی میشود و مبدأ پیدایش و تثبت نظامی در جهان است که امروز شاهد اثرات و نتیجه‌های آن هستیم.

وی تصریح کرد: درختی که در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به دستان مردم کشورمان نشانده شد، امروز به ثمر نشسته است و در برهه کنونی ثمرات و چتر فراگیری آن را بر سر مسلمانان جهان گشوده می‌بینیم.

امام جمعه موقت فیروزکوه همچنین با بیان اینکه اتفاقات امروز جهان با تاریخ بی‌ارتباط نیست، بیان کرد: فردا سالروز سرنگونی حکومت جبار مصر است و بی‌شک خداوند متعال سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی دیکتاتوری مصر را با یکدیگر مطابق فرموده است و وقوع این دو حادثه در روز ۲۲ بهمن پیام‌های متفاوتی را به جهانیان می‌رساند.

ضمیررضوانی با تأکید بر اینکه روزهایی که به‌عنوان ایام‌الله می‌شناسیم باید همواره یادآوری شود، افزود: خداوند متعال نیز چینش وقایع مختلف را در کنار هم به خوبی انجام می‌دهد و ما باید در زمان حاضر قدردان و مروج این فرهنگ اصیل باشیم.

امام جمعه موقت فیروزکوه با بیان اینکه تطابق سالروز سرنگونی رژیم منحوس پهلوی و از بین رفتن پناهگاه شاه که پس از فرار از ایران یکی از حامیان اصلی آن دولت مصر بود را در ادامه حوادث تاریخی شایانی ذکر دانست که خداوند متعال آنها را در کنار هم چیده است.

وی گفت: در این قرن شاهد سیطره مستضعفان بر مستکبران جهان خواهیم بود و وظیفه امروز ما این است که وقایع ۲۲ بهمن و سال‌های پس از آن را به خوبی مرور کنیم.

امام جمعه موقت فیروزکوه با تأکید بر لزوم بازخوانی سخنان حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انقلاب و روند شکل‌گیری و پیروزی آن اضافه کرد: این سخنان که می‌فرماید انقلاب اسلامی یک معجزه یا انفجار نور بود، باید به طور مستمر خوانده و بازگو شود.

ضمیررضوانی همچنین با اشاره به وقایع ۲۵ بهمن‌ ۶۷، گفت: در چنین روزی اعتصابات مختلف در کشور خاتمه یافت و انقلاب اسلامی روند تثبیت خود را در پیش گرفت.

وی تأکید کرد:‌ دشمنان اسلام و انقلاب همواره سعی می‌کنند تا دشمنی‌های خود را به صورت پنهانی انجام دهند اما در وقایع این روز مشاهده کردیم که دشمن به صراحت اعلام کرد که آماده است تا با دین و مذهب ما بجنگد.

ضمیررضوانی افزود: دشمن برخی اوقات که راهکاری دیگری را به‌ جز نفاق و پنهان‌کاری در رویارویی با ملت‌های مسلمان نمی‌بیند، سعی می‌کند تا در خفا به دشمنی‌های خود ادامه دهد ولی در مواقعی‌ای که اهدافش را شکسته خورده می‌پندارد با تمام قوا و آشکارا وارد صحنه نبرد می‌شود.

امام جمعه موقت فیروزکوه با بیان اینکه چنین امری را در انتشار کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی مشاهده کردیم، گفت: استکبار جهانی این کتاب را در مدت کوتاهی به چند زبان زنده دنیا منتشر کرد و این نشان‌دهنده ورود با تمام قوای دشمن در صحنه جنگ با نظام اسلامی بود اما امام راحل نیز بلافاصله با قدرت و عظمت خود در این زمینه موضع‌گیری کرده و حکم ارتداد سلمان رشدی ملعون و دست‌اندرکاران چاپ کتاب آیات شیطانی که به طور آگاهانه با وی همکاری داشتند را صادر کردند.

ضمیررضوانی تصریح کرد: این امر باعث شد تا ترفند دیگر دشمن نیز نتواند در مقابل نظام اسلامی کاری از پیش ببرد و دشمن در واقع نیز در نهایت مجبور به عقب‌نشینی شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا به زودی شاهد از بین رفتن سلمان رشدی ملعون و دنباله‌روهای آن باشیم.

اتنهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول