اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام دهه فجر

193 طرح عمرانی، تولیدی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام‌الله دهه فجر و در جای‌جای استان اردبیل 193 طرح عمرانی، خدماتی، تولیدی با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده و یا کلنگ‌زنی شد.

193 طرح عمرانی، تولیدی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که پیش از ظهر امروز در نیر برگزار شد، معاون عمرانی استاندار اردبیل چندین طرح از جمله مرکز تولید مرغ گوشت با سرمایه‌گذاری 350 میلیون تومان را در روستای شیران و چند طرح مقاوم‌سازی شده روستایی را با سه میلیارد و 400 میلیون تومان در مناطق روستایی شهرستان نیر افتتاح کرد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در این مراسم در سخنانی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در یک جهاد همگانی سازندگی کشور و قطع وابستگی از بیگانگان آغاز شد و ما توانستیم در یک فرصت استثنایی توسعه و پیشرفت‌‌های مختلفی را در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی رقم بزنیم.

ایرج بیگدلو تصریح کرد: در سایه این جهاد و تلاش گسترده امروز اکثر روستاها و مناطق محروم ما در مسیر توسعه واقعی قرار گرفته و تلاش می‌شود این امر روز به روز افزون شود.

وی با قدردانی از همت و تلاش روستاییان در عرصه تولید و اقتصاد و همچنین رسیدن به مرز خودکفایی کشورمان بیان کرد: دشمن با تمام شیطنت‌ها نتوانسته است در اراده و باور ملت ما تأثیرگذار باشد چرا که این ملت همیشه و هوشیار در صحنه بوده و در یوم‌الله 22 بهمن امسال نیز بار دیگر در صحنه حاضر بودن خود را به نمایش می‌گذارند.

بیگدلو همچنین از تلاش‌های مسئولان استانی برای ارایه خدمات مناسب و مطلوب به روستانشینان و ساکنان مناطق محروم خبر داد و این کار را یک تحرک جدی و واقعی در مسیر توسعه روزافزون این مناطق اعلام کرد.

به میمنت این ایام سالن ورزشی روستای انار مشگین‌شهر افتتاح و از کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش مشگین‌شهر و همچنین چند طرح آموزشی جدید بهره‌برداری شد.

در ایام دهه فجر مجتمع آبرسانی سبلان در مشگین‌شهر کلنگ‌زنی و همزمان شاهد آغاز عملیات اجرایی پل شهید باکری در این شهرستان بوده و گازرسانی به هفت روستا در لاهرود نیز شروع شد.

با گازرسانی به این روستاها که با سرمایه‌گذاری 950 میلیون تومان انجام می‌شود اهالی چندین خانواری این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

افتتاح چندین خانه مقاوم‌سازی روستایی در اصلاندوز با سرمایه‌گذاری 14 میلیارد تومان و آسفالت محور ارتباطی چهار روستا، افتتاح خانه عالم در روستای مقصودلو، کلنگ‌زنی فاز یک ناحیه عمرانی سد خداآفرین و پل فلزی دو روستا در این شهر با سرمایه‌گذاری 152 میلیون تومان افتتاح یا آغاز شد.

به گزارش فارس، به میمنت ایام دهه فجر ساختمان تعاون روستایی جعفرآباد و انبار دو هزار تنی و باسکول 60 تنی نیز افتتاح و عملیات احداث ساختمان دهیاری روستای روح‌کندی جعفرآباد با 600 میلیون تومان آغاز شد.

در شهرستان خلخال نیز گازرسانی به دو روستا در برندق خورش‌رستم شروع شد که برای اجرای آن دو میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه می‌شود.

با حضور مسئولان استانی به میمنت ایام دهه فجر چندین طرح تولیدی و اقتصادی در نمین نیز به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل 39 مجموعه عمرانی، خدماتی، تولیدی با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان است.

سالن ورزشی دولت‌آباد، فاز اول کارخانه آجرسفال با 10 میلیون تومان سرمایه‌گذاری و 80 نفر اشتغالزایی، گازرسانی به سه روستا با جمعیت 125 خانوار و مجتمع پرورش کبک و قرقاول به ظرفیت 11 هزار قطعه در سال و 650 میلیون تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال پنج نفر از جمله طرح‌هایی بود که در شهرستان نمین به بهره‌برداری رسید.

در شهرستان کوثر و خلخال نیز 63 طرح خدماتی و رفاهی با 89 میلیون تومان افتتاح شد.

آبگیری سد گیوی با 70 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با هدف به زیر کشت بردن 500 هکتار از اراضی دیم منطقه و آبی، فرستنده صدا و سیمای مرکز اردبیل در روستای فاراب، مجتمع آموزشی شبانه‌روزی و سالن ورزشی فیروزآباد به همراه بهره‌برداری از چندین طرح آبرسانی از جمله این طرح‌ها و پروژه‌ها است.

در شهرستان کوثر نیز بیمارستان 32 تختخوابی این شهرستان کلنگ‌زنی شد و چندین طرح خدماتی نیز با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 900 میلیون تومان افتتاح شد.

همزمان با ایام دهه فجر عملیات اجرایی احداث ساختمان کلانتری 11 پارس‌آباد آغاز شد.

برای ساخت این پروژه دو میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و با تکمیل و بهره‌برداری از آن تعداد کلانتری‌های پارس‌آباد از یک مورد به دو کلانتری افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول