اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهمین روز از دهه فجر

ده‌ها طرح عمرانی و خدماتی در کردستان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: در گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ده‌ها طرح عمرانی و خدماتی در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

ده‌ها طرح عمرانی و خدماتی در کردستان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج در نهمین روز از دهه مبارک فجر چهار طرح مختلف عمرانی در روستاهای بخش زیویه شهرستان سقز ظهر امروز با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل افتتاح مرغداری گوشتی در روستای جنیان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال و تولید سالانه 140 تن مرغ گوشتی در زمینی به مساحت یک‌هزار و 660 مترمربع، افتتاح 16 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام با صرف بالغ بر 16 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات این نهاد در شهرستان سقز و افتتاح 2 طرح پرورش ماهی در روستاهای چاپان سفلی هر کدام با تولید سالانه 100 تن و با صرف 2 میلیارد ریال است.

با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال 15 نفر در شهرستان سقز به صورت مستقیم فراهم شده است.

همچنین امروز در شهر مریوان نیز دو طرح آبرسانی و خدماتی به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل تجهیز و راه‌اندازی سه حلقه چاه و اجرای خط انتقال 9 هزار متری برای رفع مشکل کمبود آب قسمت جنوبی شهر مریوان با صرف هزینه بالغ بر 36 میلیارد ریال و بهره‌مندی 50 هزار نفر است.

گازرسانی به کشتارگاه صنعتی مرغ زریوار مریوان از طرح‌هایی بود که امروز به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

این طرح با اعتبار 410 میلیون ریال اجراء شده که 133 میلیون ریال آن از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای و به صورت بلاعوض پرداخت شده و مابقی آورده صاحب طرح است.

این کشتارگاه در طول شبانه‌روز 20 تن مرغ گرم مورد نیاز شهروندان شهرستان‌های مریوان و سروآباد  را تأمین می‌کند.

همچنین در مراسمی از سایت اداری اداره آبفای شهری در سه راه نی شهر مریوان با زیربنای 500 متر مربع در دو طبقه و صرف هزینه 2 میلیارد و 712 میلیون ریال بهره‌برداری شد.

آبرسانی و گاز رسانی به روستای ویسه شهرستان مریوان با 2 میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی بود که در شهرستان مریوان به بهره‌برداری رسید.

در نهمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر پروژه آبرسانی به روستای ذلکه شهرستان سروآباد با 23 کیلومتر خط انتقال و 850 میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری رسید.

مردم روستای ذلکه همچنین از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند که برای گازرسانی به این روستا 996 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

همچنین به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر ساختمان جدید نظام وظیفه شهرستان دیواندره نیز افتتاح شد.

برای تجهیز و راه‌اندازی ساختمان نظام وظیفه 800 میلیون ریال هزینه شده است.

در مراسمی دیگر، امروز از 10 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی شهرستان دیواندره بهره‌برداری شد که برای احداث این واحدها یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهوری هزینه شده است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول