اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران:

زبان انتقال تجربه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به‌روز نیست

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز زبان انتقال تجربه به‌روز نیست.

زبان انتقال تجربه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به‌روز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، حجت‌الاسلام محمدجواد ادبی شب گذشته در پنجمین همایش بزرگ تجلیل از مشاهیر و فرزانگان مازندران با تبریک ایام‌الله دهه فجر و میلاد پیامبر مهربانی و رحمت و امام جعفر صادق، مازندران را مرکز علمای متبحر دانست و بیان داشت: جایگاه و موقعیت علمی و فرهنگی مازندران و فضای دانش‌پژوهی و دانش‌پروری این استان در کشور کم‌نظیر است و این به دلیل تلاش همین مفاخر و فرزانگان است.

ادبی مازندران را از معدود استان‌هایی دانست که در امر شناسایی و تجلیل از نخبگان و فعالیت‌های بنیاد مشاهیر و مفاخر در کشور بسیار پرتلاش و کوشا است.

وی خاطرنشان کرد: شاهد تلاش‌ها و دلسوزی‌های فراوان این بنیاد در پاسداشت جایگاه دانشمندان مازندرانی در داخل و خارج استان و کشور هستیم.

ادبی با بیان اینکه نسل جوانی که با آن سر و کار داریم چگونه باید با این میراث بزرگ طبرستان در جریان تجربی قرار گیرند، تصریح کرد: همه دغدغه و تلاش ما و بنیادها و سازمان‌هایی از این دست، آن است که فرهنگ، دین‌ورزی و تجربه زیستن از دریچه شما اساتید به نسلی که پس از شما شاهد این تاریخ نورانی است انتقال یابد و باید در این حیطه درنگ کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز از همین رو بزرگداشت مفاخر و مشاهیر فرهنگی را بسیار ضروری می‌دانند، یادآور شد: انتقال تجربیات در زیستن آگاهانه و یقین هوشیارانه به نعمت آگاهی مهم‌ترین علت این موضوع است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران خاطرنشان کرد: امروز باید برای ارتباط با نسل جدید و انتقال این تجربیات زبان نوتری به کار گیریم و نوع تقابل، برخورد و ارتباط همراه با تشویق را تغییر دهیم.

ادبی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز زبان انتقال تجربه به‌روز نیست، افزود: نسل جدیدی که با این مشاهیر و مفاخر قرار است آشنا شوند، نوع نیاز، زبان فهم ناظر به ادراک و نوع ضرورت‌های زندگی‌اش متفاوت است و این موضوع از نکات مهمی است که در سبک زیستن اسلامی در منشور شورای انقلاب فرهنگی به آن توجه شده است.

وی نیاز به سبک زندگی شرقی و به تعبیری برای مازندرانی‌ها سبک زندگی طبرستانی و مازنی را ضروری دانست و بیان کرد: امیدواریم برای انتقال سبک زندگی، تجربه زیستن و پژوهیدن و رفتار مومنانه بتوانیم مسیرهای بهتری را برای نسل جوان برقرار کنیم.

ادبی جمع فرهیختگان را پختگانی دانست که باید جوانان فرداساز این کشور از تجربیات آنها استفاده کنند و ابراز امیدواری کرد: در سپهر اندیشه کشور و علم تجربی، دینی و معنوی کشور امیدواریم مازندران مثل همیشه بدرخشد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول