اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح نخستین مرکز هم‌اندیشی نخبگان شهرستانی کشور در بهاباد

خبرگزاری فارس: نخستین مرکز هم‌اندیشی و ارتباط با نخبگان شهرستانی کشور به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در بهاباد افتتاح شد.

افتتاح نخستین مرکز هم‌اندیشی نخبگان شهرستانی کشور در بهاباد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، فرماندار بهاباد ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین دفتر شهرستانی هم‌اندیشی و ارتباط با نخبگان بهاباد به عنوان نخستین دفتر شهرستانی در کشور با اشاره به برخورداری بهاباد از ظرفیت بالقوه در پرورش نخبگان و استعدادهای برتر اظهار داشت: طی سال‌های اخیر بهاباد در زمینه‌های گوناگون علمی و فرهنگی حائز رتبه‌های برتر کشوری شده است.

محمدرضا هدایی عنوان کرد: دانش‌آموزان بهابادی طی چند سال متوالی رتبه‌های اول تا سوم کشوری در رشته‌های قرآن و نهج البلاغه، رتبه اول رشته مطالعه و تحقیق در کشور و رتبه‌های برتر در کنکور سراسری را از آن خود کرده‌اند.

وی با بیان فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت نخبه‌پروری بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر چنانچه بر روى مسئله علم و فناورى و نخبه‌پرورى سرمایه‌گذارى کنیم، به طور قطع در یکى از با اولویت‌ترین کارها سرمایه‌گذارى کرده‌ایم.

هدایی با برشمردن درخواست‌های شهرستان بهاباد از بنیاد نخبگان اظهار داشت: شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، استفاده از تفکر نخبگان، ارتباط بین صنعت و نخبگان و حرکت در راستای جنبش نرم‌افزاری از مواردی هستند که باید مرکز هم‌اندیشی نخبگان شهرستان در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

رئیس دفتر نخبگان استان یزد نیز در این مراسم شهرستان بهاباد را پیشرو در راه‌اندازی مرکز هم‌اندیشی نخبگان عنوان کرد و اظهار داشت: با افتتاح این مرکز در شهرستان بهاباد، نخستین مرکز هم‌اندیشی و ارتباط با نخبگان در کشور زیر نظر بنیاد نخبگان آغاز به کار خواهد کرد.

حبیب زارع افزود: در حال حاضر که هجمه دشمن در ابعاد مختلف به کشورمان افزایش یافته است، نیاز به سازمانی داریم که بتواند استعدادهای کشور را برای مقابله با این تهاجم به کار گیرد.

وی رایزنی برای اجرای طرح شهاب با هدف شناسایی و حمایت معنوی از دانش‌آموزان با استعداد در استان را از برنامه‌های ویژه بنیاد نخبگان برشمرد و بیان کرد: برای رسیدن به این مهم در دوره‌ دانش‌آموزی، طرح بسیار گسترده و بلند مدتی با همکاری وزارت آموزش و پرورش به نام طرح شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی در مقاطع دانش‌آموزی (شهاب) در کشور آغاز شده است.

زارع ادامه داد: هدف‌گذاری بنیاد ملی نخبگان در این طرح بلندمدت این است که در یک افق بلند به جای اینکه کشور غنی از نیروی کار شود، بتوانیم با اجرای این طرح، کشوری غنی از استعدادهای پرورش یافته داشته باشیم.

رئیس دفتر نخبگان استان یزد با اشاره به رسالت این نهاد در حمایت از نخبگان خاطرنشان کرد: توسعه توانمندی خلاقانه نخبگان، به کارگیری ظرفیت‌های ایده‌پروری، تجاری‌سازی ایده‌ها و تشکیل کارگروه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های بنیاد نخبگان است.

در این مراسم مرکز هم‌اندیشی و ارتباط با نخبگان شهرستان بهاباد افتتاح و حسین زینلی به عنوان سرپرست این مرکز معرفی شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول