اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

ورزش باید با اخلاق و معنویات همراه باشد

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: آنچه که از وضعیت امروز ورزش انتظار می‌رود این است که ورزش با اخلاق، و فضاهای ورزشی با معنویت همراه باشد.

ورزش باید با اخلاق و معنویات همراه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور صبح امروز در مراسم بهره‌برداری همزمان از پنج طرح ورزشی ویژه دهه مبارک فجر و سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: این روزها شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌های گوناگونی در عرصه‌های علمی، صنعتی، کشاورزی و حتی ورزشی هستیم که همگی این تلاش‌ها کشورمان را به سمت و سوی قله‌های آبادانی سوق می‌دهند و ان‌شاءالله تداوم خواهند داشت.

وی ادامه داد: جای افتخار است که زیر چتر وسیع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و دولت خدمتگزار، در استان قم نیز ده‌ها پروژه و طرح عمرانی افتتاح شده و یا در حال بهره‌برداری هستند و مردم نیز از برکات آنها بهره‌مند می‌شوند.

استاندار قم اضافه کرد: در دهه فجر امسال 157 پروژه و طرح عمرانی در استان قم با اعتباری بالغ بر 153 میلیارد تومان در مناطق استانی و شهری مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند که این اتفاق حرکت قم به سوی توسعه و آبادانی را نشان می‌دهد.

وی ابراز داشت: با وجود پیشرفت‌های ورزش در بخش‌های مختلف از جمله موضوع عمرانی، اما تا به امروز در بحث فضاهای ورزشی برای بانوان کاستی‌هایی داشتیم اما خوشبختانه اتفاقات خوبی در این بخش در حال رخ دادن است و بانوان نیز آرام آرام از امکانات و فضاهای تخصصی ورزش بهره‌مند می‌شوند.

موسی‌پور تصریح کرد: وقتی می‌بینم که استان قم از سه طرح ورزشی قبل از پیروزی انقلاب با سرعت و جهشی خیره‌کننده به بیش از 400 طرح ورزشی در سال‌های پر خیر و برکت بعد از پیروزی انقلاب می‌رسد، برکات پیروزی انقلاب را به خوبی درک می‌کنیم.

وی یادآور شد: قرار داشتن نزدیک به 60 تیم در لیگ‌های مختلف ورزش کشور و در این میان وجود 38 تیم در لیگ‌های دسته برتر و اول کشور نشان‌دهنده این است که در راستای توسعه قهرمانی ورزش قم کارهای خوب و تلاش‌های قابل توجهی صورت گرفته است.

استاندار قم خاطر نشان کرد: در ورزش همگانی نیز پیشرفت‌ها چشمگیر است و بر اساس آمار هم‌اکنون بیش از 15 درصد مردم قم در ورزش همگانی مشارکت دارند که اگر چه با استانداردها کمی فاصله دارد اما در نوع خود قابل توجه به نظر می‌رسد.

وی بیان داشت: سال آینده نیز 13 طرح ورزشی در قم احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که همه اینها جزو برکات انقلاب هستند و بیشتر از گذشته هم نیاز ورزش را به فضای ورزشی و هم توسعه ورزش قهرمانی و همگانی را به دنبال خواهد داشت.

موسی‌پور ابراز کرد: ورزش باید با اخلاق همراه باشد و فضاهای ورزشی باید توأم با معنویات باشند، انتظار است محیط‌های ورزشی پاک و سالم باشند و ورزشکاران ما نمونه انسان سالم، پاک و وارسته برای افراد جامعه باشند.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول