اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان یزد:

227 مربی متخصص ورزش استخدام آموزش و پرورش شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان یزد گفت: در سال تحصیلی جاری 227 مربی متخصص ورزش به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند.

227  مربی متخصص ورزش استخدام آموزش و پرورش شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رضایی ظهر امروز در نشستی خبری در سازمان ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: ماموریت اصلی تربیت بدنی در آموزش و پرورش، توسعه فضاهای ورزشی و اجرای طرح‌های ورزشی است که طی دو سال گذشته تحول بزرگی در این راستا در سطح استان یزد انجام شده است.

وی افزود: در کنار توسعه فضاهای ورزشی، ماموریت‌های وزارتی نیز در دستور کار تربیت بدنی آموزش و پرورش قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به طرح سباح، طناورز و ژیمناست اشاره کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: در استان یزد 95 درصد از جمعیت 16 هزار و 500 نفری دانش‌آموزان سوم ابتدایی در طرح سباح شرکت کردند و 50 درصد آنها به درجاتی که مدنظر آموزش و پرورش بود، رسیده‌اند.

وی همچنین با اشاره به تامین نیروهای متخصص در امر ورزش عنوان کرد: در تمام مدارس ابتدایی معلم متخصص ورزش مشغول اجرای طرح‌های وزارت آموزش و پرورش هستند و در سال جاری نیز 227 مربی متخصص ورزش شامل 100 مرد و 127 زن به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند.

رضایی همچنین با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی برای دانش‌آموزان استان یزد اظهار داشت: طی چند سال گذشته سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان استان یزد کمتر از 10 سانتی‌متر بود اما اکنون سرانه هر دانش‌آموز در استان به 28 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است.

وی از جمله پروژه‌های قابل بهره‌برداری در مدارس استان یزد به چهار سالن ورزشی و یک استخر در ناحیه یک و دو سالن ورزشی در ناحیه دو یزد اشاره کرد.

رضایی همچنین عنوان کرد: در مهریز نیز دو سالن، در تفت یک سالن، در نیر یک سالن و در میبد یک سالن و در اردکان سه سالن ورزشی آماده بهره‌برداری است.

وی همچنین از ایجاد چند زمین چمن مصنوعی و تعویض چمن مصنوعی زمین مالک اشتر خبر داد و افزود: زمین چمن مصنوعی مدرسه ایرانشهر نیز به عنوان بزرگترین چمن مصنوعی استان یزد تعویض شد.

رضایی خاطرنشان کرد: پروژه‌های ورزشی در بیشتر شهرستان‌ها و شهرهای بزرگ استان یزد در حال احداث است و تعداد زیادی از آنها تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول