اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 22 کتابخانه ثابت در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: 22 کتابخانه ثابت در مناطق مختلف آذربایجان غربی هم‌اکنون فعال هستند.

فعالیت 22 کتابخانه ثابت در آذربایجان غربی

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه فریدون سید مصطفوی ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با حضور یافتن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر کتابخانه‌های ثابت هم‌اکنون پنج کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه سیار شهری برای ارائه خدمات فرهنگی فعالیت می‌کنند که خوشبختانه با اقبال عمومی نیز رو‌به‌رو می‌شوند.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های سیار استان، کتابخانه‌های ثابت مناطق مختلف به شکل مطلوب زیرپوشش قرار می‌دهند تا کتاب‌های متنوع، مختلف و متناسب نیازهای نوجوانان در اسرع وقت برای آنها فراهم شود به طوری که هم‌اکنون 30 هزار و 123 نفر در کتابخانه‌های آذربایجان غربی به عضویت در آمده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه 217 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد گفت: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از هنری، آموزشی و  ... تهیه شده‌اند تا اینکه به اغلب نیازهای نوجوانان و کودکان به پاسخ‌گویی قادر باشیم و هر کتاب در  هر حوزه‌ای بخواهند توسط کتابدارها در اختیار بگیرند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک باب کتابخانه در تکاب احداث می‌شود ادامه داد: چنانچه این کتابخانه با اهتمام مسئولان ساخت و ساز به مرحله بهره‌برداری برسد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در شاخص تعداد کتابخانه یکی از هشت استان ممتاز کشور خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه در کتابخانه برای مقطع سنی هفت تا 17 سال کتاب تهیه و فراهم شده است خاطرنشان کرد: کتابخانه در دو شیفت به عبارتی هشت صبح تا 18 عصر به روی علاقه‌مندان و اهل مطالعه باز است تا از بین کتاب‌های موجود به انتخاب کردن دست بزنند.

مصطفوی به آماده بودن مجتمع فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی برای بهره‌برداری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مجتمع یک واحد کتابخانه احداث شده است و مردم می‌توانند از امروز نسبت به نام‌نویسی برای عضویت اقدام کنند همچنین از 23 بهمن هم کتابخانه به طور رسمی دائر می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در مجتمع مذکور اماکن مختلف برای انواع فعالیت تدارک یافته است ادامه داد: در این مجتمع سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت 200 نفر، سالن چندمنظوره با ظرفیت 130 نفر، سالن تغذیه با ظرفیت 20 نفر، قرائت‌خانه با ظرفیت 140 نفر، کارگاه‌های آموزشی و هنری با ظرفیت 170 نفر احداث شده است.

وی با بیان اینکه یک واحد سالن اجتماعات هم در این مجتمع در دست احداث است خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت مداوم بودن عملیات ساخت و ساز تا پایان سال جاری سالن اجتماعات برای بهره‌برداری آماده شود به طوری که در این مکان امکانات فنی مورد نیاز تعبیه خواهد شد تا فیلم‌های تولید شده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن به نمایش درآید.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول